شماره ۸۰۵ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

نفت اوپک 61/31دلار در هر بشکه| اوپک، در آخرین به‌روزرسانی سایت خود اعلام کرد: هر بشکه سبد نفتی این سازمان، پنجشنبه 13 اسفندماه با 4سنت کاهش نسبت به قیمت چهارشنبه 31.61دلار در هر بشکه فروخته شد. سبد نفتی اوپک چهارشنبه گذشته 31.65دلار در هر بشکه فروخته شد. کمترین قیمت نفت اوپک که تاکنون ثبت شده است، به چهارشنبه 20 ژانویه برابر با 30 دی‌ماه بازمی‌گردد که 22.48دلار در هر بشکه فروخته شد که کمترین قیمت سبد نفتی اوپک از‌ سال 2003 تاکنون به شمار می‌رود. (اوپک)
طلا به ۱۲۶۲ دلار رسید| درحالی ‌که آمارهای قوی از بازار کار آمریکا احتمالا افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در‌ سال‌جاری میلادی را افزایش داده و از جذابیت بازار طلا کاسته است، قیمت فلز زرد دیروز با اندکی افزایش همچنان کمتر از بالاترین رقم 13ماه اخیر که هفته گذشته به ثبت رسیده بود، باقی ماند. قیمت هر اونس طلا در معاملات دیروز با 0.2‌درصد افزایش به رقم ۱۲۶۲دلار و ۵سنت رسید. (رویترز)
واردات آمریکا از ایران همچنان صفر| جدیدترین آمار منتشرشده ازسوی وزارت بازرگانی آمریکا نشان می‌دهد با وجود لغو صادرات برخی کالاهای ایران به این کشور در نخستین‌‌ماه‌ سال‌جاری میلادی هیچ کالایی از ایران به آمریکا صادر نشده است. دولت آمریکا براساس برنامه جامع اقدام مشترک که از نیمه ژانویه 2016 به اجرا گذاشته شده، واردات برخی کالاها ازجمله فرش، زعفران، پسته و خاویار از ایران را آزاد کرده است. ایران در ‌سال 2013 تنها 2.2‌میلیون دلار کالا به آمریکا صادر کرده بود و این رقم در ‌سال 2014 به صفر رسیده بود. (وزارت بازرگانی آمریکا)
عبور نفت از ۳۹ دلار| با کاهش عرضه و بهبود چشم‌انداز اقتصادی جهان قیمت نفت در معاملات دیروز افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت در برابر ۳۹دلار و ۴۹سنت معامله شد. تحلیلگران معتقدند آمارهای قوی از بازار کار آمریکا موجب شد که قیمت‌ها در روز جمعه و اوایل روز دوشنبه افزایش یابد، اما اکنون توجهات به سمت آسیا معطوف شده است. مورگان استنلی نیز اعلام کرد، پارلمان چین که این هفته نشست سالانه آن قرار است برگزار شود، امسال به‌عنوان یکی از اهداف کلیدی سیاست‌گذاری‌اش قصد دارد «موانع موجود در بازار برای حمل‌ونقل نفت و گاز را کاهش دهد.» (رویترز)


تعداد بازدید :  331