شماره ۳۷۷ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
خبر

نابینایان ایران صاحب عصا‌ی هوشمند می‌شوند
ایسنا| خرید عصای هوشمند لیزری برای نابینایان از امسال آغاز شده است. از این عصا به تعداد محدودی خریداری و توزیع شده، اما درصدد گسترش این‌گونه تجهیزات هستیم.  دکتر یحیی سخنگویی، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اعلام این مطلب گفت: باید با تکنولوژی روز حرکت کنیم و معلولان از آن آگاه باشند. این آگاه‌سازی در راستای توانمندسازی معلولان اقدامی مثبت است؛ حدود 30 عدد عصای هوشمند خریداری شده تا
در اختیار نابینایان قرار بگیرد.  او با اشاره به این‌که روند توانبخشی در بهزیستی تغییر کرده و امروز نیاز نابینا از یک نوار کاست فراتر رفته است، افزود: اکنون نابینایان و کم‌بینایان به چاپگر بریل، به‌دید و... نیاز دارند، بهزیستی نیز برای رفع این نیازها اقداماتی انجام داده است، به‌عنوان مثال کتب موردنیاز این افراد به صورت لوح‌فشرده در اختیارشان قرار می‌گیرد.  معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور همچنین با بیان این‌که برنامه‌ریزی‌های لازم برای توانمندسازی معلولان از جمله نابینایان و افراد ضایعه نخاعی در کشور در دست انجام است، گفت:بر این اساس تلاش می‌کنیم این افراد از آخرین تکنولوژی‌های توانبخشی مربوط به خود باخبر شوند؛ زیرا همه معلولان ما ممکن است نیاز مالی نداشته و چه‌بسا گرفتار فقر اطلاعاتی باشند. آنها باید بدانند جدیدترین تجهیزاتی که توسط معلولان مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل چه مواردی است تا بتوانند آن را در صورت نیاز خریداری کنند.

4هزار نیرو به یگان حفاظت میراث فرهنگی اضافه می‌شود
مهر| فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی از جذب چهار‌هزار نیروی یگان حفاظت به سازمان میراث فرهنگی خبر داد.  سرهنگ محمد کربلایی‌حریری گفت: ساختار پیشنهادی جدید یگان حفاظت را به دستور سازمان میراث فرهنگی رساندیم و می‌خواهیم آن را برای تصویب نهایی به معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری ارایه کنیم، تا اگر به تصویب رسید ساختار این بخش از سازمان ارتقا پیدا کند.  او ادامه داد: در این ساختار پیش‌بینی جذب چهار‌هزار پست سازمانی در نظر گرفته شده و قرار است که این نیروها در همه جای کشور به‌کار گرفته شوند.  کربلایی تصریح کرد: معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری بودجه این تعداد نیرو را تأمین می‌کند و ردیف بودجه مناسبی برای تجهیز خودرو، موتور و سوخت آنها در نظر می‌گیرد. از سوی دیگر این اقدام با تغییر فرمانده یگان باز هم باید انجام شود چون در دستورالعمل نیروهای مسلح قرار گرفته است.


تعداد بازدید :  196