شماره ۸۰۵ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند
صفحه را ببند
عدد خبر

5 ‌میلیارد دلار  از پول‌های بلوکه ایران در آمریکا دریافت شد

ایرج ندیمی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ با اشاره به جزییات مصوبات عصر روز گذشته کمیسیون تلفیق بودجه گفت: براساس گزارش بانک مرکزی ۵‌میلیارد دلار از پول‌های بلوکه‌ ایران مربوط به قبل از انقلاب اسلامی در آمریکا، پرداخت شد. او با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه 95 افزود: همچنین از محل دریافت وجوه و عوارض، 3‌هزار و 650‌میلیارد ریال، 2‌درصد درآمد را حساب کردیم.

0.1 درصد افزایش قیمت لبنیات

قیمت متوسط خرده‌فروشی 11 گروه کالایی در هفته منتهی به هفتم اسفندماه منتشر شد. در هفته بررسی شده توسط بانک مرکزی، قیمت لبنیات 0.1درصد، برنج 0.5درصد، حبوب 0.2درصد، میوه‌های تازه 2.5‌درصد و چای 0.6‌درصد افزایش داشته است؛ اما بهای تخم‌مرغ 6.8درصد، سبزی‌های تازه 2.2‌درصد و گوشت مرغ 1.1‌درصد کاهش یافت و قیمت قند و شکر، روغن‌نباتی و گوشت قرمز تغییری نداشت.

50‌ درصد کاهش قیمت پیاز

هادی بختیاری، مقامي مسئول در میدان مرکزی میوه‌و‌تره‌بار از کاهش ۵۰‌درصدی قیمت پیاز خبر داد و گفت: تولید و عرضه فراوان سبزی و صیفی‌جات کشاورزان را دچار خسارت زیادی کرده است. او با بیان این‌که فصل عرضه برخی میوه‌ها رو به پایان است، افزود: قیمت این میوه‌ها بین ۵ تا ۱۰‌درصد گران شده است؛ ضمن این‌که عرضه برخی محصولات نیز زیاد شده و قیمت آنها کاهش یافته است.

19 گروه  صادراتی افزایش هزینه داشتند

مرکز آمار ایران از افزایش هزینه کالاهای صادراتی 19 گروه در فاصله بهار ۱۳۹۰ تا تابستان ۱۳۹۴ خبر داد و نوشت: با توجه به این‌که قیمت کالاهای صادراتی یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر میزان مبادلات خارجی کشورها و نیز یکی از عوامل تعیین‌کننده رابطه مبادله است، تغییرات قیمت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.


تعداد بازدید :  358