شماره ۸۰۵ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند
صفحه را ببند
گزیده خوانی

مجتمع تجاری فردوسی اجازه بهره‌برداری ندارد| حبیب‌الله بیطرف، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان این‌که مجتمع تجاری فردوسی تا قبل از اقدامات ایمنی اجازه بهره‌برداری ندارد، گفت: دوباره نام مجری ذیصلاح در پروانه ساختمانی ثبت می‌شود. او همچنین افزود: از اول تیرماه 95، ساخت‌وساز در استان تهران با حضور افراد و مجریان ذیصلاح انجام می‌شود تا کیفیت ساخت‌وساز ارتقا یابد.
نخستین سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران پس از 38 سال| روزنامه ژاپنی نیکی گزارش داد شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن برای نخستین‌بار در 38‌ سال گذشته به ایران سفر خواهد کرد. موسسان شرکت‌ها و روسای شرکت‌های ژاپنی، نخست‌وزیر ژاپن را که برای نخستین‌بار پس از انقلاب به ایران سفر می‌کند، همراهی خواهند کرد و انتظار می‌رود که تمرکز این سفر بر تقویت همکاری‌های اقتصادی باشد.
امروز موعد تسویه بدهی ایرلاین‌ها| معصومه ابراهیمی، مدیرکل حقوقی شرکت‌ فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این‌که ایرلاین‌ها ۷۰۰‌میلیارد تومان به شرکت فرودگاه‌‌ها بدهکارند، گفت: شرکت‌های هواپیمایی ملزم شدند تا سه‌شنبه (۱۸ اسفندماه) درباره تسویه کامل بدهی‌ خود اقدام کنند. این درحالی است که اکنون بیشتر شرکت‌های هواپیمایی بابت دریافت خدمات فرودگاهی به شرکت فرودگاه‌های کشور بدهکار هستند. وی طلب شرکت فرودگاه‌های کشور از ایرلاین‌ها را 700‌میلیارد تومان عنوان کرد.
سرمایه‌گذاری فروشگاه زنجیره‌ای آلمانی در ایران| به نوشته نشریه اقتصادی «ویرتشافتس ووخه» «مترو» بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای آلمان که چهارمین فروشگاه بزرگ ‏در سطح جهانی است، مشغول بررسی سرمایه‌گذاری در ایران است.‏ «اولاف کوخ» رئیس شرکت مترو گفت: ما در حال بررسی امکاناتی هستیم که بعد از پایان تحریم‌های غرب علیه ایران به وجود آمده ‏است و تا پایان امسال در این‌باره تصمیم خواهیم گرفت.‏ مترو بیشتر در زمینه عمده‌فروشی فعالیت می‌کند.
واردات 20فروند هواپیمای نو از برزیل| هوشنگ صدیق، مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس از توافق‌های اولیه برای وارد کردن 20 فروند هواپیمای نو برزیلی به کشور خبر داد. وی افزود: براساس توافق اولیه‌ای که با مذاکره‌کننده این شرکت در تهران داشته‌ایم، شرکت زاگرس اعلام کرد که توان خرید 20 فروند هواپیمای ساخت این شرکت را که 135 نفر ظرفیت سرنشین دارد، خواهد داشت و با تفاهم‌ اولیه نماینده این شرکت به برزیل بازگشت تا مقدمات نهایی کار را فراهم کند. مدل مالی پیشنهاد شده از طرف زاگرس پرداخت 10‌درصد از هزینه‌ها به شکل نقد و در نظر گرفتن 90‌درصد مابقی از طریق فاینانس شرکت سازنده خواهد بود.

 


تعداد بازدید :  336