شماره ۳۷۷ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
پرسه در بازار

کاهش خرید تخم‌مرغ

بعد از لبنیات، خرید تخم‌مرغ هم کاهش داشت. سعید درخشانی رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتیینی تهران با اعلام این خبر گفت: نوسانات زیاد قیمت تخم‌مرغ و نابسامانی این بازار باعث شده خرید تخم‌مرغ در روزهای اخیر کمتر از گذشته شود. به گفته درخشانی نداشتن برنامه‌ریزی منظم برای صادرات تخم‌مرغ، افزایش قیمت تخم‌مرغ را به‌دنبال داشته است. بنابر گزارش مرکز آمار ایران نرخ تخم‌مرغ نسبت به شهریور‌ سال گذشته حدود 20‌درصد افزایش داشته است. درخشانی همچنین با اشاره به میزان تقاضای لبنیات نیز گفته مصرف لبنیات پرچرب به شدت کاهش داشته و بخشی از این کاهش تقاضا به سمت لبنیات کم‌چرب گرایش داشته است.

ایرانی‌ها غذای دریایی نمی‌خورند

سرانه مصرف آبزیان در ایران پایین‌تر از یک‌سوم میانگین جهانی است. حسن صالحی، رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به این موضوع اعلام کرد: آمارهای مصرف آبزیان در جهان نشان می‌دهد که در کشورهای توسعه‌یافته سرانه مصرف آبزیان نسبت به کشورهای کمتر توسعه‌یافته بیشتر است و در حالی‌ که میانگین مصرف آبزیان در جهان حدود 28کیلوگرم است و این آمار در کشورهایی مانند ژاپن و نروژ به 70 کیلوگرم نیز می‌رسد، سرانه مصرف آبزیان در ایران تنها 5/8 کیلوگرم است. به گفته صالحی ماهی قزل‌آلا پرطرفدارترین محصول دریایی در بازار ایران است و حدود 25‌درصد مصرف آبزیان در کشور به این‌گونه ماهی اختصاص دارد.

بوتیک‌های قصاب در تهران!

رئیس اداره دامپزشکی تهران اعلام کرد: تعدادی از بوتیک‌های فروش لباس در تهران گوشت هم می‌فروشند! داریوش جهان‌پیما با اعلام این خبر گفت: بوتیک‌هایی که اقدام به عرضه گوشت در کنار پوشاک می‌کردند بیشتر در خیابان‌های حوالی لاله‌زار تهران قرار دارند و اقدامات لازم برای برخورد قانونی، تعطیلی و پلمب این لباس‌فروشی‌ها انجام شده است. او همچنین از نگهداری دام در مناطق مسکونی تهران خبر داد و افزود: مناطق 2، 4 و 5 شهرداری از نظر نگهداری دام جزو مناطق پرخطر به حساب می‌آیند که در این میان شهرداری منطقه دو تهران کمترین همکاری را برای جمع‌آوری دام‌های غیرمجاز با شبکه دامپزشکی تهران دارد.

 


تعداد بازدید :  125