شماره ۳۷۷ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
د‌یار

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران عنوان کرد: شهرداری قدس، غیرقانونی مجوز ساخت‌وساز در منطقه صنعتی صادر کرده است
معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران از مشخص و ابلاغ شدن حریم و محدوده شهرک صنعتی زاگرس شهرستان قدس در آینده‌ای نزدیک در کارگروه آمایش خبر داد و گفت: شهرداری قدس در این سال‌ها برخلاف قانون، مجوزهایی برای ساخت‌وساز در این منطقه صادر کرده است که تخلف محسوب می‌شود.
نعمت‌اله ترکی در نشست ساماندهی و رسیدگی به مشکلات شهرک‌های صنعتی خصوصی شهرستان قدس که با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خصوصی استان تهران، فرماندار، دادستان، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، روسای ادارات و جمعی از صنعتگران شهرستان قدس برگزار شد، گفت: در گذشته مناطق صنعتی که در استان تهران وجود داشتند، بدون پروانه بودند و مشکلات بسیاری برای استان و شهرستان‌ها به وجود آورده بودند که در‌ سال 89 در راستای کاهش مشکلات مجوز 8شهرک صنعتی خصوصی در استان صادر شد.
وی افزود: یکی از این 8 شهرک مصوب شده شهرک صنعتی زاگرس در شهرستان قدس است که حدود 700 واحد صنعتی در آن فعال هستند، البته در شهرستان همکاری لازم برای فعالیت صحیح این شهرک صورت نگرفت که لازم بود ابتدا حریم و محدوده شهرک مشخص می‌شد و پس از آن واحدهای موجود ساماندهی می‌شدند که هنوز این اتفاق رخ نداده است.
ترکی تصریح کرد: مسأله مورد اختلاف شهرداری و هیأت امنا این است که کدامیک می‌توانند مجوز و پروانه ساخت‌وساز صادر کنند که این امر درحال حاضر منتفی است؛ زیرا براساس قانون پس از مصوبه هیأت دولت در تشکیل این شهرک‌های صنعتی، حق صدور هیچ مجوزی از سوی هیچ نهادی وجود ندارد؛ بنابراین هیچ سود و منفعتی هم برای هیچ‌یک از طرفین نیست و در صورت ساخت و ساز، تخلف محسوب می‌شود و اگر از ‌سال 89 تاکنون واحدی ساخته شده باید تخریب شود.
وی بیان کرد: برای رفع شدن هرچه سریع‌تر مشکلات مقرر شده که شرکت شهرک‌های صنعتی خصوصی استان تهران نقشه شهرک را تهیه کرده و نتایج بررسی‌های خود را از این شهرک به کارگروه آمایش تحویل دهد تا درخصوص تعیین حریم و محدوده شهرک، تصمیم‌گیری و ابلاغ شود.
ساخت واحد صنعتی جدید فقط با صلاحدید شرکت شهرک‌های صنعتی خصوصی امکان پذیر است
این مسئول اضافه کرد: پس از تعیین محدوده می‌توان در صورت وجود ظرفیت برای ساخت واحد صنعتی جدید با نظر شهرداری و محیط‌زیست، پروانه ساخت جدید صادر شود و شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز وظیفه نظارت برعملکرد این شهرک‌ها را برعهده دارد.
وی ادامه داد: شهرداری قدس در این سال‌ها برخلاف قانون، مجوزهایی برای ساخت‌وساز در این منطقه صادر کرده است که تخلف محسوب می‌شود اما خوشبختانه هیچ پروانه صنفی جدیدی در این مدت صادر نشده و صدور چنین پروانه‌ای فقط با استعلام از شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره صنعت، معدن و تجارت و سازمان محیط‌زیست امکان‌پذیر خواهد بود زیرا از این پس فقط صنایع سبز می‌توانند در محدوده شهرک‌های صنعتی فعالیت کنند.

شکستگی يكي از خطوط لوله انتقال آب ميناب- بندرعباس
مديرعامل آب منطقه‌اي هرمزگان با اعلام این‌که یکی از خطوط لوله انتقال آب دچار شکستگی شد، گفت: اين شكستگي در مسير ميناب به بندرعباس رخ داد.  
وي افزود: پيگيري و اعزام ماشين‌آلات به محل حادثه صورت پذيرفت و درحال حاضر اكيپ اداره خطوط انتقال اين شركت در محل مستقر و آماده‌اند پس از تخليه كامل آب درون خط لوله اقدامات تعميراتي را شروع كنند.  
محمدباقر حيدري علت اين شكستگي را فرسودگي شديد لوله عنوان كرد و افزود: در اثر اين شكستگي مردم خمير، بندرعباس و روستاهاي حومه كه آب شرب آنها از اين خطوط تامين می‌شد دچار افت فشار آب و در صورت عدم صرفه‌جويي با قطعي آب مواجه خواهند شد.  
حيدري اظهار داشت: به منظور جلوگيري از تبعات ناشي از كمبود احتمالي آب در سطح شهر هماهنگي‌هاي لازم با مديريت بحران استانداري، فرمانداري شهرستان بندرعباس، مديركل حوزه استاندار، آبفاي شهري و روستايي، شركت توزيع برق و صدا و سيماي مركز خليج فارس انجام شده است. آب ورودي به خط یک از مبدأ قطع و با روشن كردن ايستگاه پمپاژ از طريق افزايش دبي خط 2 اين ميزان آب جايگزين شده است. 


تعداد بازدید :  189