شماره ۳۷۷ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
خانه به خانه

ریزگردهای دریاچه ارومیه مشکل جدید تبریز
معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز گفت: باتوجه به وضع بحرانی دریاچه‌ ارومیه و تأثیر آن بر آلودگی هوا، همکاری شهرداری‌های مناطق 6 و 7 در ایجاد کریدورهای فضای سبز نقش مهمی در مقابله با ریزگردها دارد.  
به گزارش ایسنا، «محبوب عبدالله‌پور» در حاشیه‌ بازدید از شهرداری منطقه 7 خاطرنشان کرد: احداث کانال‌های رواسان و کرجان نقش موثری در مهار سیلاب‌های اخیر داشته است.  
وی جاری شدن سیل بر اثر وجود باران‌های شدید فصلی در حوزه‌ منطقه‌ 7 تبریز را یکی از مشکلات اهالی منطقه دانست و گفت: با تلاش شهرداری منطقه 7 و با احداث و تکمیل کانال‌های کرجان و رواسان این مشکل برطرف شده است.  
معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز با اشاره به تخریب واحدهای محدوده طرح شبدری خاطرنشان کرد: تخریب این واحدها نقش مهمی در تسریع اجرای طرح ملی رمپ ورودی و خروجی به اتوبان شهید باکری داشت که با جدیت و جسارت شهرداری منطقه 7 به انجام رسید.  

شهردار: وضع حاشیه‌نشینی در کاشمر نگران‌کننده است
شهردار کاشمر رفع معضل حاشیه‌نشینی این شهر را خارج از توان مدیریت شهری دانست و گفت: وضع حاشیه شهر کاشمر نگران‌کننده است.  
جعفر سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که سالانه 3‌هزار نفر به کاشمر مهاجرت می‌کنند، به مشکلات پیش‌روی مدیریت شهری این شهرستان اشاره کرد و افزود: از‌ هزار و 450هکتار مساحت شهر کاشمر 310 هکتار آن مربوط به بافت فرسوده است.  
وی با اعلام این‌که 42 هکتار از مساحت این شهر مربوط به سکونتگاه‌هایی است که در حاشیه شهر کاشمر شکل گرفته، تصریح کرد: رفع مشکلات پیش‌روی مدیریت شهری کاشمر نیازمند مساعدت مسئولان است.  

تردد خودروهای منطقه آزاد ماکو به خارج از کشور
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو گفت: امکان تردد خودروهای منطقه آزاد ماکو به خارج از کشور مهیا شد.  
سیدمحمود عبدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این خبر گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر مالکان خودروهای شماره‌گذاری‌شده در منطقه آزاد مبنی بر استفاده از وسایل نقلیه خود در خارج از کشور، لذا این امتیاز با عقد قرارداد همکاری بین سازمان و کانون اتومبیلرانی و جهانگردی کشور درمورد تردد خودروها و صدور پلاک ترانزیت و اسناد مالکیت بین‌المللی فراهم شد.  
وی با بیان این‌که با عقد این تفاهمنامه امکان استفاده مالکان خودروهای شماره‌گذاری شده در منطقه آزاد ماکو از تسهیلات کانون جهانگردی و اتومبیلرانی فراهم می‌شود، افزود: بدین‌ترتیب مالکان خودروها با دریافت اسناد بین‌المللی و پلاک ترانزیت با خودروهای خود به خارج از کشور تردد کنند.  «عبدی» افزود: این تفاهمنامه برای ارایه تسهیلات بیشتر به شهروندان و گردشگران منطقه آزاد ماکو منعقد شده و تا هفته آینده عملیاتی خواهد شد. 


تعداد بازدید :  187