شماره ۳۷۷ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
زنان کوچک

|  نوشته لوئیزا می‌آلکوت   |

شما هم جزو آن دسته از آدم‌هایی هستید که هنوز این باور قدیمی را دارند که خانم‌ها و دختران به دلیل ظرافت و تفاوت‌هایشان با آقایان قادر نیستند از پس سختی‌ها و مشکلات زندگی برآیند؟ اگر چنین است، تصور شما کاملا اشتباه است. تجربه نشان داده که چطور دختران و زنان در مقابل درد و رنج‌های زندگی تاب آورده و گاه تکیه‌گاه محکمی برای مردان بوده و حتی خانواده‌ای را اداره می‌کنند.
رمان معروف زنان‌کوچک نوشته لوئیزا آلکوت، داستان زیبا و جذابی است که شخصیت‌های زیادی آن را شکل می‌دهند و اکثر شخصیت‌های اصلی و مهم رمان دختران جوان هستند که البته با توجه به‌عنوان اصلی داستان چنین مساله‌ای چندان عجیب  نیست.
این کتاب داستان زندگی واقعی نویسنده و 3 خواهرش است که در داستان با نام‌های مگ، جو، بت و ایمی معرفی می‌شوند که 4 شخصیت متفاوت و دوست داشتنی‌اند. مگ بزرگترین دختر خانواده است و به بچه‌های مردم درس می‌دهد. او زیباست و چون بیشتر از همه زندگی مجلل گذشته‌شان را به خاطر می‌آورد، بیشتر از 3 خواهر خود طرفدار تجمل و ثروت است و دوست دارد ثروتمند شود، بت دختر سوم خانواده است و به پیانو علاقه زیادی دارد ولی در خانه‌شان پیانوی خوبی نیست و خودش در خانه درس می‌خواند و کمک زیادی در تمیز کردن خانه انجام می‌دهد. او خواهر خود، جو را از بقیه خواهر‌ها بیشتر دوست دارد و ایمی کوچکترین دختر خانواده است. او خیلی از خود راضیست و از این‌که بچه‌ها به خاطر لباس‌های کهنه او را در مدرسه مسخره می‌کنند به‌شدت ناراحت است. او مرتبا اشتباهات لپی خنده‌دار می‌کند.
پدر آنها یعنی آقای مارچ به‌عنوان کشیش به جنگ رفته، بنابراین زندگی این 4 خواهر که تا به‌حال در آسایش و رفاه زندگی می‌کردند، دستخوش مشکلاتی شده است، مشکلاتی ازجمله فقر، تنهایی و...
با وجود این مادر خانواده یعنی خانم «مارچ» که زنی مهربان و صبور است، سعی می‌کند که دخترانش را برای زندگی آینده آماده کند و به آنها یاد دهد چگونه با سختی‌های زندگی کنار بیایند و به خودشان متکی باشند و روی پای خود بایستند.


تعداد بازدید :  204