شماره ۳۷۷ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
این لباس بهم میاد؟!

|  برگردان محسن بدره  |   

پوشش چيست؟ لباس چيست؟ آيا مي‌توان از روي لباس به شخصيت انسان‌ها پي برد؟ آيا لباس شخصيت مي‌آورد؟
«دخترهایی را دیدم که آن را «حجاب» فول‌تایم و حتا داوطلبانه بیرون از مدرسه می‌پوشیدند.  به خاطر شجاعت‌شان احترام زیادی برای آنها قایل بودم. حتا کمی به آنها حسودی‌ام می‌شد؛ چون من بلافاصله بعد از مدرسه می‌خواستم روسری‌ام را بکنم، ولی آنها می‌توانستند کاملا آرام و حتا با افتخار سوار قطاری شوند که پر بود از دانش‌آموزان مدارس دیگر،‌ بدون این‌که حتا ذره‌ای تردید یا ترس داشته باشند. به نظر می‌رسید آنها بسیار با هویت خودشان در صلح‌اند و هرکسی آنها را می‌شناسد، در چارچوب‌های خودشان به آنها احترام می‌گذارد.»
تا به حال چقدر درباره نوع پوشش خود اندیشیده‌اید و چگونه برای آن تصمیم گرفته‌اید؟ اصلا به این فکر کرده‌اید که چرا و به چه علت باید حجاب داشته باشید؟ تاکنون چند مطلب، مقاله یا کتاب با چنین محتوایی خوانده‌اید؟
اگر هیچ‌وقت فرصت چنین کاری را نداشته‌اید یا کتاب مناسبی به چشمتان نخورده و به شما پیشنهاد نشده که تصمیم به مطالعه آن بگیرید، حالا وقت مناسبی است. حتما برایتان شیرین و جالب خواهد بود اگر این موضوع را درقالب رمانی زیبا بخوانید، رمانی که از زبان دختر نوجوانی روایت می‌شود که همسن‌و‌سال خود شما است و دغدغه‌هایی مشابه با شما دارد. کتاب «بهم میاد»، داستان دختر نوجوان استرالیایی است که اصالتش به کشور فلسطین بازمی‌گردد و تحت‌تأثیر برخی از دوستان و همکلاسی‌های باحجابش قرار گرفته و قصد دارد حجاب را به‌عنوان پوشش خود انتخاب کند، اما او دوست ندارد تصمیمی عجولانه و بدون آگاهی بگیرد بنابراین ابتدا با تفکر و تحقیق و بررسی، همه جوانب کار را می‌سنجد و سپس تصمیم نهایی خود را می‌گیرد.

 


تعداد بازدید :  177