شماره ۳۷۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ شهريور
صفحه را ببند
درخواست ارجاع پرونده مرتضوي به وزارت اطلاعات

شهروند| شاكيان پرونده تخلفات تامين اجتماعي با حضور در شعبه 15 دادسراي كاركنان دولت خواستار ارجاع پرونده سعيد مرتضوي مديرعامل سابق تامين اجتماعي به وزارت اطلاعات به‌عنوان ضابط ويژه قضايي شده‌اند.  
مصطفي ترك‌همداني دیروز در گفت‌وگو با ايرنا گفت: صبح سه‌شنبه به همراه دو تن ديگر از شاكيان اين پرونده (پيمان حاج‌محمودعطار و عليرضا دقيقي) به شعبه 15 دادسراي كاركنان دولت مراجعه كرديم و از بازپرس پرونده درخواست كرديم پرونده براي انجام تحقيقات به وزارت اطلاعات به‌عنوان ضابط ويژه قضايي ارجاع شود. اين وكيل دادگستري و شاكي پرونده تامين اجتماعي ادامه داد:  «در اين پرونده مباحث كلان مفاسد اقتصادي مطرح است و مطابق ماده 4 قانون مبارزه با مفاسد اداري و اقتصادي مصوب سال 90، وزارت اطلاعات صلاحيت رسيدگي به‌عنوان ضابط ويژه در اينگونه پرونده‌ها را دارد.» دهم شهریور سعید مرتضوی دادستان سابق تهران در ارتباط با سه پرونده که يكي از آنها تخلفات تامين اجتماعي بود در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت حضور یافته بود. دادستان سابق تهران همان روز در حاشیه برگزاری دادگاهش در جمع خبرنگاران گفت: اعتقاد راسخ من این است که در طول خدمتم در سازمان تأمین اجتماعی حتی یک گام خلاف قانون برنداشتم و تمام اقدامات و دستورات را براساس قانون انجام دادم. اما نکته دیگر آن بود که مرتضوی در مورد ارتباط مالی‌اش با بابک زنجانی گفت: برخی رسانه‌ها و گروه‌های سیاسی دروغ‌های بزرگی را مطرح کردند. او بعد از دادگاهش تأکید کرده بود که اطلاعات و مدارکی که در دادگاه ارایه کردم نشان داد که گزارش تحقیق و تفحص دروغ بوده است. با این حال چند روز بعدسیدحسین دهدشتی در گفت‌وگو با «خانه ملت»، با اشاره به بررسی تخلفات سعید مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی در دادگاه انقلاب اسلامی، گفت: یکی از موارد اتهامی مرتضوی در این دادگاه، پرونده ارتباط وی با بابک زنجانی و انجام معامله در قالب شرکت شستا بوده است. نماینده مردم آبادان با رد ادعای مرتضوی مبنی بر این‌که حتی یک ریال با زنجانی معامله نکرده، خبر داده بود که براساس اطلاعات واصله، او ۱۳۸ شرکت و کارخانجات مرتبط با شستا را به زنجانی واگذار کرده است.
دهدشتی اضافه کرده بود: براساس گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی، مرتضوی در قرارداد واگذاری چندین شرکت شستا، برای تضمین قرارداد حدود پنج چک به مبلغ 400میلیارد ین ژاپن را به زنجانی تحویل داده است و براساس اطلاعات واصله هنوز این چک‌ها در اختیار زنجانی است.


تعداد بازدید :  357