شماره ۳۷۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ شهريور
صفحه را ببند
خبر

آیت‌الله جوادی‌آملی از  رهبر معظم انقلاب عیادت کرد
آیت‌الله «عبدالله جوادی‌آملی» از مراجع تقلید، از رهبر معظم انقلاب عیادت کرد.  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی عصر روز گذشته با حضور در بیمارستان، از رهبر انقلاب اسلامی عیادت کرد.  همچنین عمارحکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق نیز روز گذشته از ایشان عیادت کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه در یک بیمارستان دولتی تحت عمل جراحی پروستات قرار گرفتند که با موفقیت انجام شد.  

محسنی‌اژه‌ای:اگر به قانون عمل نکنیم چه بسا ظالم شویم
معاون اول قوه‌قضائیه یکی از ارکان قوه‌قضائیه را قانون عنوان کرد و گفت: اگر ما طبق قانون عمل نکنیم نه‌تنها نمی‌توانیم با ظالم برخورد کنیم چه بسا خودمان هم ظالم باشیم.  یک قاضی زمانی می‌تواند به حق قضاوت کند که ملتزم به قانون باشد. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه معاونت حقوقی دستگاه قضا، با تأکید براینکه قانون باید منافع فرد و جامعه را توامان در نظر داشته باشد، گفت:  یک نمونه از عدم رعایت این مسأله درخصوص آیین دادرسی کیفری است که تصویب و ابلاغ شده است اما اگر قرار باشد طبق آن عمل شود پیگیری بسیاری از جرائم خطرناک با مشکل مواجه می‌شود. معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: قانون باید از جهات مختلف قابلیت اجرا داشته باشد.  در غیراین صورت در آینده جامعه را با مشکل مواجه می‌کند که خیلی بد است. ما بگوییم وقتی قانونی به تصویب می‌رسد، نمی‌توانیم آن را عملیاتی کنیم درحالی‌که واقعا برخی مواقع قوانین قابلیت اجرا ندارند.

«استخدام» ممکن نیست احمدی‌نژاد ظرفیت را پُرکرده است
عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم گفته است: بسیاری از افرادی که در دولت قبل استخدام شدند نه تحصیلات لازم را داشتند و نه براساس ضوابط استخدام شدند.  این استخدام‌های گسترده تا حدی است که دولت یازدهم نمی‌تواند تا چندین‌سال استخدام رسمی داشته باشد. به گزارش تدبیر، غلامرضا اسداللهی با بیان این مطلب افزود: «در دولت محمود احمدی‌نژاد هزاران نفر به صورت غیرقانونی در دستگاه‌های دولتی استخدام شدند. بی‌آن‌که کسی جلوی دولت را بگیرد. حالا اگر اراده‌ای برای پیگیری این تخلف‌ها باشد می‌توانند عذرش را بخواهند. نه این‌که فقط حرف بزنیم بدون آن‌که اقدامی کنیم.  درواقع خواسته ما نیز از دولت و قوه قضائیه این است که تخلف‌های تلنبارشده دولت قبل را پیگیری کنند.»
 نماینده تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دولت قبل از سهمیه فرزندان شاهد نیز استفاده کرد، می‌گوید: «در آموزش و پرورش استان خراسان در پایان دولت دهم 300 سهمیه متعلق به فرزندان شاهد بوده است که باید مراحل استخدامی انجام می‌شد؛ اما متاسفانه مسئولان آموزش و پرورش وقت، به فرزند شهید هم رحم نکردند و افراد نزدیک به خود و بستگانشان را استخدام کردند.

سیدحسن خمینی:امام(س) را همان‌گونه که هست بشناسیم
برخی سخنان اغراق‌آمیز و غیرواقعی درباره زندگی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اعتراض نوه ایشان را به دنبال داشته است. سیدحسن خمینی در این‌باره گفت: حتما شنیده‌اید که می‌گویند امام(س) برای غلبه بر هوای نفس خود، روی هندوانه نمک می‌پاشیدند و می‌خوردند. این کار عقلانی نیست.  امامی که من می‌شناختم اینطور نبود و چنین کاری نمی‌کرد. به گزارش ایلنا، سید حسن خمینی در دیدار با جمعی از مدیران و دست‌اندرکاران شبکه مجازی «آستان» با بیان این مطلب افزود:  درباره موضوعات مهم روز، از کارشناسان، همراهان و دوستداران امام سوال کنید که اگر امام امروز در قید حیات بودند، نظرشان درباره فلان موضوع چه بود.  ایرادی ندارد اگر در این راستا نظرات متنوع، متفاوت و گاه مخالفی با یک موضوع بیان شود.  مردم باید از نظرات مختلف آگاه شوند.

 


تعداد بازدید :  303