شماره ۳۷۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ شهريور
صفحه را ببند
یک نماینده مجلس: شکایت حمید بقایی از دیوان محاسبات مظلوم‌نمایی است
جزییات تازه از تخلفات دولت گذشته

شهروند| دانشگاه ایرانیان یکی از ایستگاه‌های آخر دولت گذشته بود که مبالغی به نام آن جابه‌جا شد. هنوز دانشگاهی شکل نگرفته بود که اعتباراتی از خزانه دولت به حساب‌هایی واریز شد. این مسأله واکنش‌هایی را از سوی مجلس داشت و عده‌ای هم در دولت پیگیر ماجرا شدند.  
اما دو روز قبل رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از شکایت بقایی از دادستان کل دیوان محاسبات خبر داده بود.  
فیاض شجاعی دادستان کل دیوان محاسبات چندی پیش در مورد تخلف دولت سابق گفته بود که «16‌میلیارد تومان از وجوه دولتی به حسابی که تحت عنوان حساب دانشگاه ایرانیان است، واریز شده آن هم در مقطع زمانی که هنوز دانشگاه ایرانیان شکل حقوقی نداشته و فرآیند این‌که شکل حقوقی‌اش رسمیت داشته باشد را طی
 نکرده است.»
به دنبال این واکنش دادستان دیوان محاسبات، حمید بقایی در همین مورد از او به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کرد.
بر این اساس در بخشی از شکایتنامه بقایی خطاب به رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس آمده بود که «ادعای دادستان دیوان محاسبات کشور مبنی بر این‌که «دانشگاه ایرانیان شخصیت حقوقی نداشته» و حساب تأمین سرمایه آن نیز «شخصی» است، ادعایی خلاف واقع و نامعتبر است.
محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل
90 دو روز قبل در گفت‌وگو با خانه ملت گفته بود: در این رابطه باید دید که آیا شکایت وی وارد است و جنبه قانونی دارد، در این صورت این پرونده در کمیسیون با حضور افراد مربوطه بررسی می‌شود.
اما روز گذشته یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس جزییاتی از دانشگاه ایرانیان را مطرح کرد که نشان می‌داد شکایت بقایی چندان پایه و اساس ندارد.
غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان این‌که شکایت حمید بقایی از دادستان دیوان محاسبات مظلوم نمایی است، گفت: بقایی درحالی از مسئولان شکایت می‌کند که براساس اعلام اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان در تاریخ 26مرداد 92 به شماره 3465 به ثبت رسیده این درحالی است که تمامی مراحل تقاضا، موافقتنامه، حواله، سند و واریز وجه 16‌میلیارد تومان به حساب دانشگاه قبل از 26 مردادماه انجام شده است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بقایی متن شکایت خود را علیه دادستان دیوان محاسبات رسانه‌ای کرده. این درحالی است که باید توضیحاتی در این زمینه ارایه شود. جعفرزاده ایمن‌آبادی در این رابطه توضیح داد: حمید بقایی و محمود احمدی‌نژاد نزد بانک ملت شعبه فلسطین شمالی تهران حساب بانکی قبل از ثبت دانشگاه افتتاح و سیدحسن موسوی عضو هیأت موسس دانشگاه مبلغ 16‌میلیارد تومان را برای واریز به حساب دانشگاه درخواست می‌کند که محمود احمدی‌نژاد نیز همان روز با این درخواست موافقت و در تاریخ 12/5/92 این مبلغ به حساب دانشگاه واریز می‌شود. این درحالی است که این مراحل قبل از ثبت قانونی دانشگاه انجام شده که حکایت از تخلف آشکار است. او در زمینه استفاده از خودروهای نهاد ریاست‌جمهوری از سوی مسئولان دولت قبل نیز گفت: با پیگیری‌های مجلس، 11خودرو از 26خودروی تقریبا گران‌قیمت بخش تشریفات نهاد ریاست‌جمهوری که توسط برخی مسئولان دولت گذشته استفاده می‌شد به نهاد عودت داده شد.
جعفرزاده‌ایمن‌آبادی گفت: تنها چهار خودرو از نهاد ریاست‌جمهوری با انجام مراحل قانونی باید در اختیار رئیس‌جمهوری سابق قرار بگیرد.
این درحالی است که سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس هم روز گذشته گفت که مسئولان دانشگاه ایرانیان باید مستندات لازم در مورد مجوز داشتن دانشگاه خود را به این کمیسیون ارایه دهند.
مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با ایلنا در ارتباط با آخرین وضع شکایت معاون پشتیبانی دانشگاه ایرانیان از دادستانی دیوان محاسبات به کمیسیون اصل نود گفت: مسئولان این دانشگاه مستندات لازمی را که در مورد مجوز باید ارایه می‌کردند حتی به شورایعالی انقلاب فرهنگی هم ارایه نکردند. 


تعداد بازدید :  254