شماره ۳۷۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ شهريور
صفحه را ببند
شیرجه و واترپلو جاماندند
شناگران برای شگفتی‌سازی به آب می‌زنند

گروه ورزش| شنا، شیرجه و واترپلو 3 رشته جداگانه در ورزش‌های آبی محسوب می‌شوند که در ایران در یک فدراسیون جمع شده‌اند. درحالی‌که این فدراسیون انتظار داشت هر 3 رشته مجوز حضور در بازی‌های آسیایی را کسب کنند اما کمیته ملی المپیک فقط به حضور شناگران در اینچئون پاسخ مثبت داد آن هم با تعداد نفرات محدود، درحالی‌که واترپلو به مراتب شانس مدال‌آوری بیشتری نسبت به شنا داشت.  
فقط 5 نفر سهم 3 فدراسیون
همانطور که پیش از این گفته شد فدراسیون شنا درواقع 3 رشته شیرجه، واترپلو و شنا را در خود جای داده که هر کدام در سطح جهانی دارای فدراسیون‌های جداگانه هستند. تیم‌ملی واترپلو که توانسته بود در مسابقات کاپ آسیای‌ سال گذشته به مقام قهرمانی برسد، یک سالی بود که خود را برای اینچئون آماده می‌کرد اما با بی‌مهری مسئولان مواجه شد. همچنین شیرجه‌روها که شرایطی شبیه شناگران داشتند، زیر سایه 2 رشته دیگر باقی مانده، حتی کمتر مسئولی به غیبت این رشته در بازی‌های آسیایی اعتراض کرد. درنهایت فدراسیون شنا فقط موفق به کسب مجوز حضور 5 شناگر را در بازی‌های آسیایی کسب کرد که اسامی آنها عبارتند از: جمال چاوشی‌فر، احمدرضا جلالی، آرشام میرزایی، مهدی انصاری و آریا نسیمی که با سرمربیگری کارکشته‌ خود را برای این رقابت‌ها آماده می‌کنند.   
نیم‌نگاهی به مدال
از میان 5 شناگری که به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند، هیچ‌کدام شانس زیادی برای کسب مدال در اینچئون ندارند و فدراسیون شنا درواقع اصلی‌ترین هدف خود را جابه‌جایی رکوردهای ملی در این مسابقات عنوان کرده است.  ضمن این‌که کاروان 5نفره شنا، جوان‌ترین نماینده کاروان ورزشی کشورمان یعنی آریا نسیمی با 14‌سال سن را که در رده نوجوانان فعالیت می‌کند، در ترکیب خود جای داده است. با این وجود هم مسئولان فدراسیون و هم کمیته المپیک در انتظار شگفتی‌سازی شناگران ایران هستند که در یکی از پرمدال‌ترین رشته‌های بازی‌های آسیایی حاضر می‌شوند تا حداقل ایران سهمی از مدال‌های فراوان این رشته داشته باشد اما حضور شناگران جوان به نظر شانس کمی را برای مدال‌آوری ایران فراهم آورده و بیشتر قصد پشتوانه‌سازی است. شاید درخشش شناگران بتواند استارتی برای المپیک 2016 باشد تا در آن‌جا شاهد حضور شناگران ایران در میان مدعیان باشیم.


تعداد بازدید :  123