شماره ۳۷۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ شهريور
صفحه را ببند
برپایی میهمانی در ویلای ساحلی با پول‌های سرقتی


گروه حوادث| مردان خشن با نقشه‌ای از پیش طراحی شده به سرقت طلا و جواهرات میلیاردی از مرد طلا‌فروش  دست زدند.   این گروه با پول‌های بادآورده موتور، خودرو و خانه می‌خریدند و میهمانی‌های شبانه در ویلاهای ساحلی برپا می‌کردند.  
7 اسفندماه‌ سال 92 مردی به کلانتری 112 ابوسعید  مراجعه کرد و پرده از یک سرقت خشن برداشت. شاکی پرونده که در زمینه ساخت طلا و جواهرات فعالیت دارد به کارآگاهان گفت:   «مقدار زیادی طلا و جواهرات از بازار سبزه‌میدان خریدم، قصد داشتم طلا و جواهرات را به منظور ساخت مجدد جواهرات جدید به شهرستان بفرستم. این جواهرات را داخل یک کیف قدیمی گذاشتم؛ تصور می‌کردم اگر آن کیف را در کنار خیابان بگذارم  به‌واسطه کهنگی و فرسودگی کیف، کسی به آن توجه نمی‌کند. با اطمینان از این موضوع که تمامی نکات ایمنی درخصوص نحوه انتقال طلا و جواهرات را رعایت کرده‌ام  به خیابان وحدت اسلامی، زیر پل ابوسعید مراجعه کردم و منتظر آمدن اتوبوس شهری بودم که ناگهان جوانی قوی‌هیکل به همراه سرنشینان 2 موتورسیکلت  طرح هوندا 125 به من حمله‌ور شدند و طلا و جواهراتم  را  به ارزش چندصد‌میلیون تومان به سرقت بردند.»   
کارآگاهان به بازار سبزه‌میدان رفتند و با بررسی دقیق تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته توانستند  تصویر جوانی 25ساله را شناسایی کنند که با تهدید و استفاده از چاقو اقدام به زورگیری طلا و جواهرات کرده بود.   بررسی تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مختلف مداربسته  نشان می‌داد این پسر در کمین مرد طلافروش بوده و در تمام این مدت وی را تحت‌نظر داشته است.   در حالی که هیچ ردی از این مردان نبود  تصویر یکی از سارقان که از دوربین‌های مداربسته به‌دست آمده بود در جراید و خبرگزاری‌های کشور منتشر شد که در همان روز انتشار تصویر، ده‌ها نفر از شهروندان منطقه نازی‌آباد با اداره هجدهم تماس گرفتند  و «جابر» را  به‌عنوان یکی از افراد شرور منطقه نازی‌آباد به کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ معرفی کردند.  با شناسایی«جابر» به‌عنوان یکی از اعضای گروه سارقان، کارآگاهان به محل سکونت وی در منطقه نازی‌آباد رفتند و اطلاع پیدا کردند که وی پس از اطلاع از انتشار تصویر خود در جراید متواری شده  است.یکی از دوستان و بچه‌محل‌های جابر به‌نام «کمال»  شناسایی شد که مالباخته به محض مشاهده تصویر کمال، وی را به‌عنوان شاگرد سابق خود در بازار طلافروشی شناسایی کرد.   با شناسایی کمال از سوی مالباخته، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که وی با اطلاع دقیق از میزان سرمایه و همچنین نحوه جابه‌جایی طلا و جواهرات از سوی مالباخته، طرح و پیشنهاد سرقت را با جابر و دیگر اعضای گروه مطرح کرده است.   «کمال»  دستگیر شد. او  در بازجویی‌ها گفت: پیشنهاد سرقت را  به جابر دادم  و  با سهم به‌دست آمده از سرقت، یک خودرو سواری پژو 405 و یک  خانه  در منطقه نازی‌آباد  خریدم.   کمال در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: «یک‌ماه پیش از سرقت، درخصوص وضع مالی مالباخته و همچنین نحوه جابه‌جایی طلا و جواهرات توسط وی با جابر صحبت کردم. در همان زمان تصمیم گرفتیم در زمان انتقال طلا و جواهرات، سرقت را انجام دهیم  اما من در سرقت حضور نداشته باشم؛ موضوع را با دو نفر از بچه‌محل‌ها به‌نام محسن و مرتضی درمیان گذاشتیم و آنها نیز با اطلاع از ارزش چندصد‌میلیون تومانی طلا و جواهرات قبول کردند تا در سرقت مشارکت داشته باشند.»   کمال در ادامه اعترافاتش عنوان کرد: «جابر به مدت دوهفته مالباخته را تحت‌نظر داشت تا این‌که در روز سرقت، «جابر» و «محسن» با یک  موتورسیکلت زیرپل ابوسعید رفتند. این در حالی بود که  مرتضی با یک موتورسیکلت دیگر آنها را همراهی می‌کرد. با چاقو به مالباخته حمله‌ور شده و پس از سرقت کیف حاوی طلا و جواهرات، هر سه نفر به سرعت از محل متواری شدند.» همین اطلاعات کافی بود تا مخفیگاه و محل‌های تردد محسن و مرتضی در منطقه نازی‌آباد و خیابان آزادی مورد شناسایی قرار بگیرد . این مردان در  دو عملیات جداگانه، دستگیر شدند. دستگیری اعضای گروه در شرایطی انجام شد که کارآگاهان با سلسله اقدامات پلیسی و با بهره‌گیری از اعترافات به‌دست آمده از متهمان اطلاع پیدا کردند که جابر سرکرده گروه با سهم چند صد‌میلیون تومانی حاصل از فروش طلا و جواهرات سرقتی  اقدام به خرید یک  مغازه تجاری در منطقه گلستان و همچنین چند خودرو سواری کرده است.   متهمان در اعترافات خود ادعا کردند که پس از سرقت و فروش قسمتی از طلا و جواهرات، جابر در چندین نوبت با اجاره یک ویلای ساحلی در شمال کشور اقدام به برگزاری جشن و میهمانی در این ویلاهای ساحلی می‌کرده است.   
سرانجام سرکرده گروه (جابر) نیز با وجود متواری شدن از محل سکونتش، شهریورماه دستگیر و در همان تحقیقات اولیه به سرکردگی گروه و اقدام به زورگیری از مالباخته  اعتراف کرد.  


تعداد بازدید :  140