شماره ۳۷۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ شهريور
صفحه را ببند
آژیر

عصر دیروز در مجاورت پاساژ میلاد نور رخ داد
ساختمان نیمه کاره در محاصره آتش
گروه حوادث| آتش سوزی ساختمان نیمه کاره در شهرک غرب ماموران آتش نشانی را در برابر عملیات سختی قرار داد.
عصر دیروز دود سیاه و غلیظ از یک ساختمان نیمه کاره در پشت ساختمان میلاد نور خبر از آتش سوزی مهیبی می داد. شاهدان حادثه بلافاصله خبر این آتش سوزی را به آتش نشانی اطلاع دادند. آتش نشانان 7 ایستگاه با دریافت خبر بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند. تحقیقات اولیه نشان می‌داد آتش سوزی در آخرین طبقه یک ساختمان نیمه کاره رخ داده است. آتش نشانان بلافاصله با تجهیزات اطفای حریق عملیات خود را آغاز کردند. این در حالی بود که به گفته شاهدان عینی دود سیاه و غلیظ ناشی از این آتش سوزی از اتوبان های همجوار شهرک غرب به چشم می خورد. سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در رابطه با این خبر به «شهروند» گفت :«با مخابره خبر آتش‌سوزی در شهرک غرب آتش‌نشانان 7 ایستگاه به همراه 4 بالابر، 4 تانکر آب ،گروه‌های نجات و حریق به محل حادثه اعزام شدند. دود سیاه و غلیظ آخرین طبقه یک ساختمان در پشت میلاد نور نشان می داد که ساختمان در محاصره حلقه‌های آتش قرار گرفته است. آتش‌نشانان بلافاصله عملیات خود را آغاز کردند و تا به این لحظه تعدادی از کارگران را که در  داخل ساختمان حبس شده بودند، نجات دادند. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد این آتش‌سوزی به دلیل یونولیت و قیر داخل ساختمان نیمه کاره رخ داده است.» تا زمان تنظیم این خبر، عملیات اطفای حریق در ساختمان نیمه کاره همچنان ادامه داشت و از خسارت و تلفات احتمالی آن خبری در دست نیست.

مرگ تلخ  پدر و دختر زائر در سقوط از چاه
گروه حوادث| ریزش چاه در یک خانه قدیمی که با تغییر کاربری به مسافرخانه تبدیل شده بود، جان یک پدر و دختر مسافر را گرفت.  ساعت 14:48 ظهر روز دوشنبه هفدهم شهریور با اعلام حادثه‌ای مبنی بر ریزش چاه و سقوط پدر و دختری به درون آن، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی مشهد، بی‌درنگ اکیپ امداد و نجات تخصصی ایستگاه‌های 2 و 44 را به محل حادثه واقع در منطقه طبرسی، خیابان نوغان اعزام کرد.   
بررسی‌ها نشان می‌داد که یک پدر و دختر زائر  که در  مسافرخانه اقامت داشتند، به‌دلیل فروریختن ناگهانی دهانه چاه فاضلاب این اقامتگاه، به درون چاه سقوط‎ کردند و جان خود را از دست دادند. این حادثه درحالی رخ داد که دختر ١٢ساله، هنگام شستن دست‌هایش به‌علت بازشدن ناگهانی دهانه چاه به درون آن سقوط کرد و پدر که شاهد این اتفاق بود، در تلاش برای نجات دخترش به نزدیک چاه رفت که خودش نیز به درون چاه سقوط کرد.   
با رسیدن نیروهای آتش‎نشانی، پیکر این پدرودختر از چاه خارج و تحویل نیروهای اورژانس مستقر در محل شد.  دکتر وفایی‌ن‍ژاد مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌گوید: در پی وقوع این حادثه و حضور تکنسین‌های اورژانس در محل مشخص شد این پدر 40ساله و دختر 12ساله‌اش بر اثر خفگی در دم جان باخته‌اند.  

سناریوی آدم‌ربایی 300 میلیونی ناکام ماند
دختر 8 ساله در مقابل چشمان مادرش ربوده شد
مردان شرور دختر بچه‌ 8 ساله را مقابل چشمان مادرش ربودند تا سناریوی 300 میلیونی را به اجرا بگذارند. با تلاش پلیس این دختر بچه در کمتر از 3 ساعت از چنگال آدم‌ربایان نجات پیدا کرد.  
سرهنگ بارونی رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در تشریح خبر آزادی دختر بچه 8 ساله از چنگال آدم‌ربایان گفت: صبح دیروز در شهرستان گناوه یک آدم‌ربایی به پلیس آگاهی شهرستان اعلام شد.  به‌دنبال این موضوع سریعا اکیپی از کارآگاهان پلیس آگاهی در محل حاضر و در بررسی‌های اولیه دریافتند که دختر بچه 8 ساله توسط 3 مرد شرور از داخل خانه  و در مقابل چشمان مادرش ربوده شده است.   
به گفته این مقام مسئول انتظامی، آدم‌ربایان پس از ربودن دختر بچه 8 ساله با سرقت خودروی 405 از محل متواری شدند و پس از دقایقی با تماس به خانواده دختربچه از والدینش در ازای آزادی او مبلغ 300‌میلیون تومان درخواست کردند.   رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر خاطرنشان کرد: سرانجام مأموران پلیس آگاهی در اولین اقدام خود توانستند متهمان را شناسایی و خودروی مسروقه را نیز در داخل شهرستان ردیابی کنند.   
سرهنگ بارونی ادامه داد: سرانجام با اجرای طرح مهار خودروی پژو 405 که قصد داشت دختر 8 ساله را به مخفیگاهی در خارج از شهر منتقل کند در یک عملیات ضربتی توقیف شد. راننده آن‌که یکی از آدم‌ربایان بود، دستگیر و دختر 8 ساله به آغوش خانواده بازگردانده شد.   
گفتنی است، عملیات آزادی دختر بچه 8ساله در کمتر از 3 ساعت انجام شد و آدم‌ربای دستگیرشده نیز علت این اقدامشان را اختلاف با خانواده دختر 8 ساله عنوان کرد. 


تعداد بازدید :  320