شماره ۳۷۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ شهريور
صفحه را ببند
براساس نتایج مطالعات شیوع‌شناسی اعتیاد در سال92
60 درصد دانشجویان معتاد از زمان دانش‌آموزی مواد مصرف کرده‌اند

شهروند| براساس نتایج مطالعات شیوع‌شناسی اعتیاد در بین دانشجویان در‌سال 92، 60‌درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر از دوره دانش‌آموزی شروع کرده‌اند. این خبر را دیروز علیرضا جزینی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده است.
 او  با بیان این‌که 67‌درصد دانش‌آموزان و دانشجویان معتاد اعلام کرده‌اند آشنایی با مواد مخدر نداشته‌اند، گفت: «60‌درصد دانش‌آموزان نیز بیان کردند که با دوستان و همسالان خود بودیم که مصرف مواد مخدر را به ما توصیه کردند.»
چندماه پیش بود که قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد چهار دهم ‌درصد دانش‌آموزان یک بار مصرف شیشه را تجربه کرده‌اند.
او دیروز هم دوباره با اعلام این موضوع گفت:«شیوع‌شناسی اعتیاد در‌ سال 92 نشان می‌دهد یک‌درصد دانش‌آموزان مصرف‌کننده مواد مخدر هستند که البته به معنای معتاد بودن آنها نیست و مصرف آنها به صورت تفننی گزارش شده است.»
جزینی با تأکید بر این‌که هیچ دانش‌آموزی نباید از مدرسه اخراج شود، گفت:  «براساس همکاری مشترکی که با آموزش و پرورش داریم قرار بر این شده است که دانش‌آموز معتاد به هیچ وجه نباید اخراج شود و باید تحت درمان قرار بگیرد.»


تعداد بازدید :  244