شماره ۳۷۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ شهريور
صفحه را ببند
اخبار جهان

آزمایش پیشرفته ‌ترین موشک بالستیک روسیه
منابع خبری روسیه از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک بالستیک قاره‌پیمای خود خبر دادند.  خبرگزاری‌های اینترفاکس و ایتارتاس به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کردند: این کشور یک فروند موشک از نوع «آر‌اس 12 ام‌توپول» را از پایگاه موشکی کاپوستین در نزدیکی دریای خزر با موفقیت آزمایش کرد.  ایگور ایگوروف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد:  هدف از پرتاب این موشک، آزمایش یک کلاهک موشک‌های بالستیک قاره‌پیما بود. موشک بولاوا پیشرفته‌ترین موشک بالستیک بین‌قاره‌ای روسیه به شمار می‌رود.

دیدار مقام‌های روسیه و آمریکا درباره معاهده تسلیحاتی 1987
مقام‌های روسیه و آمریکا در حالی‌ که اختلافاتشان بر سر مسأله اوکراین به اوج خود رسیده با یکدیگر دیدار می‌کنند تا درخصوص روند اجرای معاهده تسلیحاتی 1987 مذاکره کنند.  خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از یک مقام وزارت خارجه این کشور گزارش داد: «معاهده نیروهای هسته‌ای برد متوسط» درباره حذف موشک‌های متعارف زمین به هوای بالستیک و کروز است که برد آن بین 500 تا 5500 کیلومتر است.  یکی از ژنرال‌های روسی اوایل ‌سال‌جاری میلادی گفته بود مسکو احتمالا از این توافقنامه خارج می‌شود.    

«اصابت اجسام خارجی» موجب سقوط هواپیمای مالزی در اوکراین شد
نتایج اولیه بررسی‌های علت سقوط هواپیمای مسافربری مالزی در خاک اوکراین بیانگر این است که این هواپیما در نتیجه اصابت اجسام خارجی سقوط کرده‌ است. به گزارش آسوشیتدپرس، در جزییاتی که دیروز منتشر شد، آمده است بررسی‌ها نشان می‌دهد که آثار باقی مانده بر قطعات به‌دست آمده از لاشه هواپیما در محل سقوط آن در خاک اوکراین «با آسیب‌های ناشی از اصابت تعداد زیادی اشیا با شتاب زیاد از خارج به بدنه هواپیما انطباق دارد.» روز ١٧ ژوئیه، هواپیمای مسافربری از نوع بوئینگ ٧٧٧ متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی در مسیر پرواز شماره MH17 از آمستردام، هلند به مقصد کوالالامپور در مالزی در منطقه‌ای در شرق اوکراین سقوط کرد.  در این سانحه، تمامی 298 سرنشین هواپیما جان خود را از دست دادند.  

پارلمان انگلیس خواستار مداخله ملکه درباره استقلال اسکاتلند شد
نظر‌سنجی‌های اخیر درخصوص استقلال اسکاتلند از بریتانیا موجب نگرانی مقامات انگلستان شده و اعضای پارلمان به نخست‌وزیر این کشور توصیه کرده‌اند برای ممانعت از جدایی اسکاتلند از بریتانیا خواستار مداخله ملکه این کشور شوند.
 به گزارش دیلی‌تلگراف، پس از آن‌که دومین نظرسنجی صورت گرفته نیز از حمایت مردم اسکاتلند از استقلال خبر داد، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس برای جلب حمایت ملکه انگلیس از اتحاد بریتانیا تحت‌فشار است. یکی از اعضای پارلمان انگلیس اعلام کرد که با توجه به نزدیک بودن نتایج نظرسنجی مداخله ملکه این کشور می‌تواند تعیین‌کننده باشد.  این مسأله به اندازه‌ای جدی شده که اعضای پارلمان انگلیس به نخست‌وزیر این کشور هشدار داده‌اند که حضور وی در این سمت ممکن است به نتیجه این تنش بستگی داشته باشد، زیرا با جدایی اسکاتلند از بریتانیا 40عضو از پارلمان کاسته خواهد شد. ملکه انگلیس در‌ سال 1977 نیز با یک سخنرانی و تأکید بر حفظ اتحاد از تفکیک بریتانیا ممانعت کرد.  یکی از اعضای پارلمان به تلگراف گفت: اکنون زمان مناسبی برای ملکه است تا بار دیگر یک سخنرانی الهام‌بخش همانند ‌سال 1977 ایراد کند.


تعداد بازدید :  319