شماره ۳۷۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ شهريور
صفحه را ببند
تدوین سند راهبردی وزارت اقتصاد در ۷ محور
منتظر تغییر و تحول در بازار ارز نباشید

علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اطمینان‌بخشی به مردم نسبت به این‌که با تغییر و تحول جدی در بازار ارز مواجه نخواهیم شد، نوسان در بازار ارز را طبیعی، عادی و روزمره دانست. وی در مورد دلایل نوسانات بازار ارز طی روزهای اخیر گفت:  نوسان در بازار ارز طبیعی، عادی و روزمره است و این نوسانات در برخی مواقع منشأ خارجی دارد یا ناشی از نوسانات گذراست. او به مردم اطمینان داد که مانند یک‌سال گذشته تغییر و تحول جدی در بازار ارز نخواهیم داشت و در ادامه در مورد سند راهبردی وزارت اقتصاد گفت: در برنامه‌ای که برای وزارت اقتصاد تنظیم شده و به دستگاه‌ها و نهادهای تابعه ارایه شده، تصمیم بر این است بتوانیم به یک فهم مشترک و تصمیم عمومی نسبت به برنامه برسیم.
علی طیب‌نیا که در همایش تبیین سند اولویت‌های راهبردی وزارتخانه متبوعش هدف از تبیین این برنامه را ایجاد فهم و درک مشترک نسبت به آن دانست، تأکید کرد: وزارت اقتصاد و دارایی به دلیل حساسیت‌های حاکم بر آن، یک وزارتخانه معمولی نیست و دارای ویژگی‌های خاصی است که آن را نسبت به سایر وزارتخانه‌ها متمایز می‌کند.  او با اشاره به تدوین سند راهبردی این وزارتخانه در ۷ محور، گفت: افزایش توان تولید و قطع وابستگی به نفت از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این سند راهبردی است.
وی افزود: یک‌سال گذشته به‌طور دایم شاهد سوال‌های عدیده‌ای بودیم که در برخی موارد ارتباط مستقیمی با فعالیت‌های وزارتخانه نداشت و شاید حدود 80‌درصد سوال‌ها به‌طور مستقیم از وزارت اقتصاد پرسیده می‌شود.    وی با اشاره به شرایط رکودی اقتصاد ایران، گفت: مردم انتظار دارند به سرعت اقتصاد از وضع رکودی به ثبات برسد و بنابراین وزارت اقتصاد با شرایط خاصی روبه‌رو است و بدون برنامه عملیاتی نمی‌توان کاری را پیش برد.
وزیر اقتصاد با اشاره به این هفت محور سند راهبردی این وزارتخانه گفت: در این برنامه مهم‌ترین این اولویت‌ها افزایش توان تولید کشور و تأمین درآمد پایدار و سالم برای دولت است.


تعداد بازدید :  248