شماره ۳۷۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ شهريور
صفحه را ببند
گزیده خوانی

  پیگیری مشکلات مسکن مهر در شورای اقتصاد| احمد اصغری‌مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از دستور رئیس‌جمهوری برای مطرح شدن طرح مسکن مهر در شورای اقتصاد جهت رفع موانع پیشرفت آن خبر داد و گفت: قطعا با تأکید رهبر معظم انقلاب تکمیل پروژه‌های مسکن مهر تسریع می‌شود.

  صادرات 720‌هزار تن «آب مجازی» به عراق| موضوع الگوی کشت و محصولات تولیدی با آب‌خور فراوان درحالی مورد توجه نیست که مصرف آب کشاورزی در ایران، 92‌درصد آب کشور را به خود اختصاص می‌دهد. در این حوزه عراق به‌عنوان نخستین مقصد محصولات کشاورزی ایران به تنهایی طی پنج‌ماهه نخست امسال، بیش از 95‌درصد (720‌هزار تن) محصولاتی که از ایران خریداری کرده است، ‌محصولات آب‌بر بود. عراق در شرایطی بزرگترین مشتری محصولات کشاورزی ایران شده است که نوع محصولات درحال خریداری، به خروج آب کشور به نفع عراق منتهی شده است!

  بخر و دوباره بفروش چینی‌ها به ایران| بهروز برنا معاون سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گفت:  از سالیان گذشته، چین مواد معدنی مختلف را به صورت خام از ایران می‌خرد و پس از انجام فرآوری‌های لازم، به خودمان می‌فروشد.

  درخواست توقف کشت برنج آلوده در جنوب پایتخت| ایرج ندیمی عضو هیأت‌رئیسه مجمع نمایندگان شمال کشور، عرضه برنج آلوده جنوب پایتخت به نام شمال را باعث بدنامی برنج کل کشور دانست و افزود: نیاز است که مسئولان هرچه سریع‌تر این موضوع را پیگیری و کشت محصولات کشاورزی آلوده را متوقف کنند. وی گفت: قاعدتا برنج آلوده‌ای که با آب فاضلاب کشت شده باشد از لحاظ طعم و شکل تفاوت محسوسی با برنج‌های شمال دارد.


تعداد بازدید :  226