شماره ۳۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱ مرداد
صفحه را ببند
عددی که دیگر نحس نبود

شهروند| عدد 13 برای هتل لاله نه‌تنها نحس نبود، بلکه این هتل را به یکی از هتل‌های خوش‌آوازه درست در دل تهران تبدیل کرد.  
این هتل 5ستاره،‌ سال 1350 در 13طبقه در خیابان فاطمی بنا نهاده شد. مساحت هتل لاله بالغ بر 16‌هزار مترمربع‌ است و ۴۰۰اتاق یک‌تخته‌، دوتخته‌، سوییت معمولی و سوییت رویال دارد.  این هتل در‌سال ۱۳۷۶، بازسازی شده است.  
هتل لاله یکی از هتل‌های زنجیره‌ای اینترکنتیننتال است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌، سهم خود را از شرکت پان‌آمریکن خرید. اکنون شرکت اینترکنتیننتال ۶۸ هتل در 5 قاره جهان دارد.
هتل لاله، 4 رستوران دارد که دوتای آن در آخرین طبقه هتل، درست در سازه L‌ شکل بالایی هتل قرار دارد. همین ویژگی چشم‌اندازی بی‌نظیر به رستوران بخشیده. به‌ویژه رستوران چینی که به تیاره معروف است.  
رستوران تیاره
پا که به رستوران می‌گذاری، سرسرای ورودی آن تو را به خاوردور می‌برد و مجسمه‌های هم‌قد و قواره دورادور سرسرا هم.  
رستوران تیاره علاوه بر میهمان‌های هتل از میهمان‌‌های خارج از هتل هم با غذاهای چینی پذیرایی می‌کند. جمعه‌ها روزی است که سفره باز این رستوران با انواع غذاهای ایرانی و چینی پذیرای میهمان‌های ناهار است. موسیقی‌زنده نیز چاشنی این ناهار.  رستوران تیاره مثل بقیه رستوران‌های هتل، سرویس غذاخوری مخصوص به خود را دارد. سرویسی که از سی‌و‌چند‌ سال قبل تاکنون به همان شکل و کیفیت حفظ شده است. این رستوران در بال‌شرقی طبقه 13 واقع شده و پنجره‌های بزرگ طبقه سیزدهم از هر دو بر، این رستوران را به دامنه‌های البرز از یک‌سو و پارک‌لاله از سوی دیگر پیوند می‌دهد.
رستوران فرانسوی  روتیسری
یک رستوران کوچک دنج با فضایی صمیمی. رستوران روتیسری با آن طراحی داخلی چوبی‌اش هر تازه‌واردی را به شهر رویایی پاریس می‌برد. قاشق، چنگال طلای قاب‌شده نصب شده در ورودی رستوران نخستین چیزی است که خود را به رخ میهمانان می‌کشد. به گفته محمدرضا جابری، راهنمای ما در هتل، این جایزه حاصل زحمات مدیران رستوران در سال‌های دور است.  وقتی هوای تهران صاف‌صاف باشد، یک ناهار یا شام دوستانه در بال‌غربی طبقه سیزدهم هتل لاله حال و هوای دیگری دارد. از پس پنجره‌های این رستوران می‌توانی به تماشای البرز بنشینی.  گنجایش این رستوران 60 تا حداکثر 80 نفر است.
اقامتی به سبک رویال
مدیر روابط عمومی هتل، مهدی سالارزاده، اطلاعاتی را درباره کم‌وکیف اتاق‌ها ارایه می‌دهد. به گفته وی، هتل لاله 400 اتاق و سوییت دارد و طبقه 12 جایی که می‌توانید در سوییت‌های رویال این هتل را تجربه کنید.  سوییت‌ رویال با ویژگی دسترسی به سوییت‌های مجاور برتری خاصی دارد. آنقدر که علاوه بر اقامت میهمانان ویژه، حضور بازیگران فیلم سینمایی «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» را نیز تجربه کرده است. بخشی از این فیلم در هتل لاله تهیه شده است.   گذشته از سوییت رویال، هتل سوییت‌ها و اتاق‌های دیگری دارد که هرکدام از چشم‌انداز پارک لاله یا البرز بهره می‌برند.
یک نمکدون هنر ایرانی
طبقه همکف، از پذیرش که به سوی غرب ساختمان می‌روی، درست سمت چپ، یک سالن نقلی با آینه‌کاری‌های بسیار زیبا عنوان رستوران سنتی نمکدون را‌ دارد. حوضچه سنگی وسط رستوران با ماهی‌های قرمز شناور در آن، شاید زیباترین بخش این رستوران باشد. در طاقچه‌های اطراف این رستوران نیز آرایه‌های زیبایی به چشم می‌خورد. ساعت 6 عصر است و کارکنان نمکدون برای پذیرایی از میهمانان آماده می‌شوند.


تعداد بازدید :  96