شماره ۳۷۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ شهريور
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

کانون کارگردانان و فیلمنامه‌نویسان در پیامی مشترک موفقیت فیلم قصه‌ها در جشنواره فیلم و نیز را به رخشان بنی‌اعتماد و فرید مصطفوی تبریک گفتند.

فراخوان انجمن تصویرگران قرار بود اول شهریورماه اعلام شود اما به دلیل راه‌اندازی سایتی برای ارسال آثار، اعلام این فراخوان به پایان شهریورماه موکول شد.

ویکتوریا دانشور، خواهر سیمین دانشور کتابی را درباره خاطرات خود با سیمین آماده انتشار کرد. او گفت که بخشی از این خاطرات درباره جشن عروسی سیمین و جلال و تابلویی است که او درباره ازدواج آنان کشیده است.
    
فیلم سینمایی «نوراستنیا» به کارگردانی امیر توتونچی در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره فیلم ورشو به نمایش درمی‌آید.

فیلم‌هاي«بوي گندم» به کارگردانی محمدرضا خاكي و «سكوت پروانه‌ها» به کارگردانی شاهپور شهبازي برای ورود به شبکه ‌نمایش‌ خانگی مجوز دریافت کردند.

محمدعلی حسین‌نژاد تهیه‌کننده فیلم «دردسرهای شیرین» تازه‌ترین فیلم کمال تبریزی با اشاره به طی شدن مراحل فنی و آماده‌سازی نسخه نهایی تا دوماه آینده، از احتمال تغییر نام فیلم از «دردسرهای شیرین» به «طعم شیرین خیال» خبر داد.

نمایش «دخی‌ها» به کارگردانی رضا شاهبداغی که درباره رابطه سه دختر با مادر زورگویشان است در قالب جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک جمعه 21 شهریور ماه در کارگاه نمایش میزبان علاقه‌مندان تئاتر
خواهد بود.

محمد کاسبی، بازیگر سینما و تلویزیون روز گذشته 17 شهریور مقابل دوربین مجموعه تلویزیونی «هانیه» به تهیه‌کنندگی علی‌مهام و کارگردانی سیدجلال دهقانی‌اشکذری رفت.

فراخوان سیزدهمین دوسالانه عکس ایران که با دبیری اسماعیل عباسی دی‌ماه‌ سال 93 در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود، منتشر شد.

روسیه قصد دارد مانع نمایش فیلم‌هایی ‌شود که جلوه‌ای منفی از این کشور در آنها ارایه شده باشد.  در سیاست اخیر سینمایی روسیه فیلم‌های «تایتانیک»، «اینک‌آخر‌الزمان» و «جنگ‌ستارگان» در لیست فیلم‌های خارجی برای کنترل بیشتر قرار دارند.

ابوالفضل الله‌دادی از اتمام ترجمه‌ای جدید بر رمان فرانسوی «شیر» نوشته ژوزف کسل
 خبر داد.

نوش‌آفرین انصاری گفت هنوز هیچ نویسنده ایرانی، نامزد جایزه ‌هانس کریس اندرسن 2016 نشده است.

گلاب آدینه با بازی در نمایش «مرشد بلقیس» بار دیگر به صحنه می‌رود. متن این نمایش نوشته علیرضا نادری است که با کارگردانی محمد حاتمی از اول مهرماه در فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌رود.

بیژن بیرنگ درباره آخرین وضع تولید مجموعه کمدی «عشق تعطیل نیست» که قرار است از شبکه نمایش خانگی پخش شود، گفت: از اول مهرماه این پروژه وارد مرحله‌ی تصویربرداری می‌شود.

رمان«زیباتر» نوشته سینا دادخواه روز چهارشنبه (19 شهریورماه) ساعت 18، با حضور بهرنگ رجبی، پدرام رضایی‌زاده و رسول رخشا در موسسه بهاران به نشانی خیابان ولی عصر، بالاتر از خیابان زرتشت، کوچه نوربخش، پلاک 21 مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

قباد شیوا می‌گوید باید قانون کپی‌رایت در مجلس تصویب شود تا آثار هنرمندان هنرهای تجسمی کپی نشوند.  این هنرمند با موارد بسیاری روبه‌رو شده است که یا آثارش کپی شده یا از بخش‌هایی از آن استفاده شده است.


تعداد بازدید :  251