شماره ۳۷۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ شهريور
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

 بانک صادرات 9‌درصد از سهام غدیر را فروخت| بانک صادرات باید 63/9درصد از سهام سرمایه‌گذاری غدیر را به صورت مدیریتی غیرکنترلی در بورس اوراق بهادار تهران به فروش برساند. این بلوک از سهام غدیر، یک‌میلیارد و 733‌میلیون و 971‌هزار و 371 سهم شرکت است که در بازار اول به صورت یکجا و نقد یا نقد و اقساط واگذار می‌شود. قیمت پایه اعلامی 7‌هزار و 982 ریال و زمان عرضه 31 شهریور تعیین شده است.

  نمایش شاخص‌هـای جـدید در انتظار|عباس احمدی، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت:  شاخص‌های جدید به لحاظ محاسباتی اقدامات ‌آن انجام شده است و نمایش آن به تصمیم کمیته شاخص سازمان بورس بستگی دارد.  وی با اشاره به این‌که ابزار محاسبات شاخص جدید بورس آماده شده و کمیته شاخص سازمان بورس باید درباره زمان انتشار آن تصمیم‌گیری کند، گفت:  امیدوارم تا یک‌ماه آینده شاخص‌های جدید با توجه به زیرساخت‌های آماده شده برای سرمایه‌گذاران و سهامداران نمایش داده شود.

  تاکید بر تقویت بازار ثانویه | قاسم محسنی، عضو هیأت‌مدیره سازمان بورس از آمادگی بورس کالا برای اجرای روش «قیمت تضمینی» به جای «خرید تضمینی» در محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: در شیوه جدید، هزینه‌های حمل‌ونقل و نگهداری و تحویل و انبارداری حذف و به دولت کمک می‌شود که از طریق سازوکار بورس از کشاورز حمایت کند. وی گفت:  اجرای ایده قیمت تضمینی از مدتی پیش مطرح بود و از آن‌جا که در ماده 32 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی مصوب ‌سال 89 آمده است، وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند به جای خرید محصولات کشاورزی که قیمت تضمینی برای آن اعلام شده از روش قیمت تضمینی استفاده کند.  

  روزهای پرفروغ بورس انرژی با یکه‌تازی برق|در جریان معاملات روزگذشته بورس انرژی در تابلوی مشتقه حدود 34‌میلیارد ریال برق معامله شده است. دیروز در 104نوبت معاملاتی 2هزار و 925 قرارداد سلف‌موازی استاندارد برق صورت گرفته است. بدین ترتیب 70‌هزار و 200 مگاوات ساعت برق به ارزش 33‌میلیارد و 902‌میلیون ریال در نماد بار پایه روزانه برای تحویل در روزهای مختلف شهریور و مهرماه معامله شده است. دیروز همچنین 500تن نیتروژن مایع پتروشیمی مبین به ارزش هرکیلوگرم 3هزار ریال، 40‌هزار لیتر میعانات گازی پالایش گاز ایلام به ارزش هر لیتر 18‌هزار و 348ریال، 100 تن آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز به ارزش هر کیلو 20‌هزار و 503ریال و 1050 تن متانول پتروشیمی زاگرس به ارزش هر کیلو 8703ریال معامله شده است.

 راه‌‌اندازی بزرگ‌ترین پروژه ملی در حوزه سامانه |حامد سلطانی‌نژاد، مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با اشاره به زمان راه‌اندازی سامانه پس از معاملات بورس و ویژگی‌ آن گفت: این پروژه ملی به صورت آزمایشی برای ذینفعان بازار سرمایه، اواخر مهر راه‌اندازی می‌شود و از ابتدای ‌سال ۹۴ به‌طور کامل فعالیت خواهد کرد. وی درباره دلایل تأخیر در راه‌اندازی سامانه پس از معاملات سپرده‌گذاری مرکزی گفت:  در پروژه‌های ملی اعداد 3، 6ماه و حتی یک‌سال تأخیر محسوب نمی‌شود و تلاش داریم تا اواخر مهرماه این سامانه به صورت آزمایشی تحویل ذینفعان بازار سرمایه شود.


تعداد بازدید :  207