شماره ۳۷۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ شهريور
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

کاهش ارزش نفت به بورس لطمه زد
 کاهش قیمت نفت و سهام انرژی برای دومین روز متوالی سبب شد اغلب بازارهای بزرگ آمریکا روز دوشنبه با رکود مواجه شوند.  متوسط صنعتی«داوجونز» با 15/0درصد کاهش به 42/17111 رسید.  

 9‌سال حبس برای کلاهبرداری 275‌میلیون دلاری
 ماتیو مارتوما یکی از مدیران اسبق پورتفولیو در شرکت تأمین سرمایه ‌میلیارد دلاری استیون کوهن به 9‌سال زندان محکوم شد.  او متهم بود 275‌میلیون دلار به نفع SAC از طریق معاملات غیرقانونی در سهام شرکت‌های دارویی به‌دست آورده است. به گفته مقامات، مارتوما این تجارت را براساس اطلاعاتی درباره آزمایشات کلینیکی یک دارو برای آلزایمر به‌دست آورده بود.

بسته اقتصادی صندوق بین‌المللی پول برای منطقه یورو
رئیس‌صندوق بین‌المللی پول ضمن درخواست سرمایه‌گذاری از آلمان برای بهبود اقتصاد متزلزل منطقه یورو، بسته اصلاح ساختار اقتصادی برای سه کشور اروپایی ارایه کرد. رئیس صندوق بین‌المللی پول کریستن لاگارد هشدار داد که برای بهبود اقتصاد متزلزل منطقه یورو لازم است که آلمان سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهد.

چین و روسیه هواپیمای پهن پیکر می‌سازند
روسیه و چین در نظر دارند با همفکری یکدیگر اقدام به طراحی، مهندسی و تولید هواپیماهای پهن پیکر کنند. یکی از علل اصلی این اقدام روسیه، وارداتی بودن بالغ بر 80‌درصد از هواپیماهای فعال در بخش هوایی این کشور اعلام شده است. بر همین اساس نیاز بازار چین به هواپیماهای بزرگ و جدید نیز بر مقرون به‌صرفه بودن این اقدام افزوده است.


تعداد بازدید :  418