شماره ۳۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
پایان مهلت قانونی نقل‌وانتقالات لیگ برتر چهاردهم
استقلال پیش از لیگ قهرمان شد!

گروه ورزش| سرانجام فصل نقل‌وانتقالات لیگ برتر فوتبال ایران به اتمام رسید و تیم‌های مختلف بازیکنان مورد نیاز خود را جذب کردند. روز گذشته در شرایطی آخرین مهلت ثبت قرارداد بازیکنان لیگ برتری برای حضور در چهاردهمین دوره این مسابقات بود که مهلت نقل‌وانتقالات از روز پنجشنبه گذشته (26 تیرماه) تا 30تیرماه تمدید شد تا تیم‌ها با آسودگی بیشتری بتوانند بازیکنان موردنظر خود را جذب کنند.
فولاد؛ از این‌جا مانده، از آن‌جا رانده
قهرمان فصل گذشته لیگ برتر در نقل‌وانتقالات چندان موفق عمل نکرد. آنها 11 بازیکن کلیدی خود را از دست دادند و فقط ماتیاس چاگو کامرونی و ایمان موسوی را جذب کرده‌اند؛ تنها مسأله‌ای که فولادی‌ها را به آینده امیدوار می‌کند، تمدید قرارداد رحمانی، شریفات، مهرداد جماعتی و آرش افشین است.
پرسپولیس تهران؛ امیدهای بر باد رفته
سرخپوشان پایتخت بسیار امیدوار بودند بتوانند تمام نفرات ‌سال گذشته خود را حفظ کنند و با جذب چند بازیکن جدید تیم قدرتمندی را راهی مسابقات کنند اما جدایی بازیکنانی نظیر سیدجلال حسینی، محسن مسلمان، قاسم دهنوی، سیدصالحی، محمدرضا خلعتبری و... کار دستشان داد. ضمن این‌که مهرداد پولادی نیز به احتمال فراوان به یک تیم اروپایی می‌پیوندد. پرسپولیس در جذب بازیکن نیز نسبت به پارسال موفق نبود؛ مهدی دغاغله، مهدی طارمی، افشین اسماعیل‌زاده، سوشا مکانی و رضا نوروزی بازیکنان جدید پرسپولیس هستند.
نفت تهران؛ بازهم جوانگرایی
شگفتی‌ساز لیگ برتر سیزدهم پس از جدایی یحیی گل‌محمدی، علیرضا منصوریان را به‌عنوان جایگزین او معرفی کرد. نفتی‌ها مثل هر سال روی بازیکنان جوان سرمایه‌گذاری کردند و چند بازیکن باتجربه مثل ایمان مبعلی، سعید قزل‌گچی و غلامرضا رضایی را هم جذب کردند، البته آنها چند بازیکن خوب خود مثل وریا غفوری، رسول نویدکیا، احمد آل‌نعمه و رضا نوروزی را هم از دست داده‌اند،
سپاهان اصفهان؛ مثل همیشه قدرتمند
طلایی‌پوشان اصفهانی اگرچه چند بازیکن کلیدی خود را از دست دادند اما نفرات خوبی را به خدمت گرفته‌اند. امید ابراهیمی، محمد غلامی و یعقوب کریمی سرشناس‌ترین بازیکنان جداشده سپاهان هستند اما جذب نفراتی مثل وریا غفوری، عبدالله کرمی، رسول نویدکیا، لوسیانو پریرا و محمدرضا خلعتبری باعث شده این تیم امیدوار‌تر از قبل به موفقیت در لیگ چهاردهم دل ببندد. تمدید قرارداد بازیکنانی مثل حاج‌صفی، احمدی، عقیلی، خلیل‌زاده، سوکای و حمودی هم باعث شده همگان روی سپاهان به‌عنوان مدعی حساب کنند.
استقلال تهران؛ قهرمان پیش از لیگ
بی‌تردید بهترین عملکرد را در فصل نقل‌وانتقالات تیم استقلال داشت. استقلال با درایت علی نظری‌جویباری توانست بازیکنان خوبی را به خدمت بگیرد. شاید مهم‌ترین بازیکنانی که استقلالی‌ها آنها را از دست دادند مهدی رحمتی و ساموئل بودند و کبه، نظری، اکبرپور، باصفا، اولادی، نیکبخت، غلام‌نژاد، حسینی، مبعلی و کاروالیو هم دیگر نفرات جدا شده هستند. مسئولان استقلال اما توانستند قرارداد هر 4 ملی‌پوش خود (تیموریان، صادقی، بیگ‌زاده و حیدری) را تمدید کنند، ضمن این‌که میلاد فخرالدینی، امید ابراهیمی، مهدی کریمیان، یعقوب کریمی، محسن فروزان، داسیلوا، هروئل میگویان، سجاد شهباززاده و جاسم کرار را به خدمت بگیرند، البته مسئولان این تیم در روز آخر نقل‌وانتقالات با دلیل جذب یعقوب کریمی مجبور شدند احمد جمشیدیان را از لیست خود خارج کنند.
تراکتورسازی تبریز؛ خالی از ستاره
تراکتورسازی‌ سال گذشته بازیکنان بزرگی را در اختیار داشت اما حضور رسول خطیبی در رأس کادرفنی سرخپوشان تبریزی سبب شد تا اکثر این ستاره‌ها بروند و بازیکنان کم نام و نشان جایگزین آنها شوند. فخرالديني، کريمي، اسدي، دقيقي، کريميان، نصرتي و ابراهیم‌زاده اصلی‌ترین بازیکنان جدا شده از تراکتورسازی بودند و انصاري، نريمان‌جهان، ‌ ‌هاشمي، خالد شفيعي، فريد کريمي، شاهین ثاقبي، احمد آل‌نعمه، ديتمار و علا عبدالزهرا بازیکنانی بودند که با تراکتورسازی قرارداد جدید به امضا رساندند.
ذوب‌آهن اصفهان؛ نگاه‌ها به سوی یحیی
با حضور یحیی گل‌محمدی در ذوب‌آهن، این مربی که تبحر خاصی برای کار کردن با جوانان دارد، اکثر بازیکنان این تیم را حفظ کرد. از سوی دیگر جوانانی مثل محمدباقر صادقي، قاسم دهنوي، مسعود حسن‌زاده، ‌هادي محمدي و مصطفی شجاعي را به خدمت گرفتند. با توجه به شرایط کنونی ذوب‌آهن انتظار می‌رود این تیم در لیگ چهاردهم یکی از تیم‌های قدرتمند باشد.
پیکان تهران؛ جمع اسم‌ها جمع است
تیم تازه وارد لیگ برتر با جذب نفرات اسم و رسم‌دار و سپردن هدایت این تیم به منصور ابراهیم‌زاده امید زیادی برای درخشش در لیگ چهاردهم دارد. جذب امیرحسین فشنگچي، سیدمهدی رحمتي، جي‌لويد ساموئل، محمد نصرتي، سعید دقيقي و میلاد نوری پیکانی‌ها امیدوار کرده تا در لیگ چهاردهم یکی از مدعیان باشند.
سایر تیم‌ها، می‌خواهند در لیگ بمانند
ملوان انزلی، سایپای البرز، صبای قم، گسترش فولاد، راه‌آهن، استقلال خوزستان، پدیده و نفت مسجدسلیمان نیز طوری تیم خود را بسته‌اند که بتوانند در لیگ برتر باقی بمانند، البته تمام این تیم‌ها شانس حضور در نیمه‌ بالای جدول را هم دارند اما به‌هرحال اکثر آنها در پایین جدول خواهند بود، مگر این‌که اتفاق خاصی رخ دهد. مهم‌ترین نقل‌وانتقالات این تیم در جذب مرتضی اسدی توسط گسترش فولاد و جذب رضا عنایتی و اکبرپور توسط پدیده خلاصه می‌شوند.
بیرون مانده‌ها
تا پایان مهلت نقل‌وانتقالات لیگ برتر مشخص شد بازیکنان زیادی با تیمی قرارداد نبسته‌اند. از جمله این نفرات جواد نکونام، کریم انصاری‌فرد، احمد جمشیدیان و محرم نویدکیا هستند که تا زمان ارسال صفحات روزنامه با چاپخانه با هیچ تیمی به توافق نرسیده بودند. درباره نویدکیا ذکر این نکته مهم است که مدیران سپاهان معتقدند او مشکلی برای ثبت قرارداد بعد از پایان مهلت نقل‌وانتقالات هم ندارند، مسأله‌ای که هیچ‌جای قانون نوشته نشده است.


تعداد بازدید :  222