شماره ۳۷۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ شهريور
صفحه را ببند
هند، تنها سد محکم مقابل ایران
کبدی؛ در انتظار 2 طلا

گروه ورزش| رشته کبدی با این‌که به نوعی یکی از ورزش‌های قدیمی ایرانیان محسوب می‌شود اما هنوز در میان ورزش‌دوستان کشورمان جا نیفتاده و شاید خیلی‌ها از موفقیت‌های تیم‌های ملی ایران در سطح آسیا و جهان باخبر نباشند. کبدی به شکلی جدیدتر همان بازی مدرسه‌ای «زو» است که در میان ایرانیان محبوبیت بالایی دارد و همین مسأله نیز باعث شده تا استعدادهای خوبی یافت شود که در سطح جهان مدعی قهرمانی باشند.   
یک نقره و یک برنز از دوره گذشته
کبدی سال‌های زیادی نیست وارد بازی‌های آسیایی شده و در کل نیز فقط یک بخش تیمی دارد که 6 مدال در بانوان و آقایان توزیع می‌شود. در دوره گذشته این رقابت‌ها تیم مردان ایران موفق به کسب مدال نقره شد و تیم بانوان نیز مدال برنز را به‌دست آورد.   بعد از آن رقابت‌ها نیز تیم‌های ملی ایران با حضور در مسابقات آسیایی و جهانی نشان داده‌اند که از سطح بالایی برخوردارند اما یک سد محکم به نام هند که صاحب اصلی این رشته است، مقابل آنها قرار دارد. در آخرین دوره مسابقات جهانی نیز هر 2 تیم ایران با شکست مقابل هند به مدال نقره رسیدند و قطعا در بازی‌های آسیایی پیش رو نیز سخت‌ترین رقیب ما هندی‌ها خواهند بود.  
در انتظار طلایی‌شدن
هدف‌گذاری فدراسیون کبدی برای بازی‌های آسیایی اینچئون کسب مدال طلا در 2بخش بانوان و آقایان است. هر تیم برای رسیدن به فینال باید 3 دیدار در مرحله مقدماتی و یک دیدار نیمه‌نهایی را با پیروزی پشت‌سر بگذارد، البته نمی‌توان در این دوره بازی‌ها کره‌جنوبی میزبان را هم دست‌کم گرفت زیرا حرف‌هایی در کبدی برای گفتن دارد. نکته حائزاهمیت قرار داشتن 2 مربی ایرانی بالای سر 2 تیم کشورمان است که هرکدام از 12نفر تشکیل می‌شوند.  
مقصودلو: 2 مدال طلا را هدف گرفته‌ایم
محمدرضا مقصودلو، رئیس فدراسیون کبدی در آستانه بازی‌های آسیایی اینچئون به «شهروند» می‌گوید: «2 تیم کشورمان با برنامه‌هایی که فدراسیون داشته و حمایت کمیته المپیک و وزارت ورزش در اوج آمادگی هستند. تیم‌های ملی کبدی 31 شهریورماه راهی اینچئون می‌شوند تا انشاءالله با قدرت هرچه تمام‌تر برای کسب 2مدال خوشرنگ به مصاف حریفان خود بروند.   برنامه‌ریزی‌مان برای خوشرنگ‌تر شدن مدال‌هایمان در 2 بخش آقایان و بانوان است که رقابت سختی با هند خواهند داشت.   امیدوارم دست پر از اینچئون بازگردیم و برای اولین‌بار مدال طلا را در هر 2 بخش کسب کنیم.»


تعداد بازدید :  148