شماره ۳۷۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ شهريور
صفحه را ببند
تهدید اعضای تیم‌ملی والیبال
خانواده‌هایمان به اینچئون نیایند، بازی نمی‌کنیم
سرپرست تیم ملی: بازیکنان کلافه‌اند، حق با آنها است

گروه ورزش| موفقیت‌های تیم‌ملی والیبال در رقابت‌های قهرمانی جهان فضای شادی را در کشورمان ایجاد کرده است. حالا همه‌جا بحث از والیبال است و این‌که بازیکنان ایرانی باتعصب مثال‌زدنی‌شان غول‌های والیبال جهان را یکی، پس از دیگری کنار می‌زنند و حالا همگان در دنیا از تیم کشورمان به‌عنوان یکی از مدعی‌های کسب جام یاد می‌کنند. جدا از این مسأله اما بحث خستگی و دوری از خانواده موضوعی است که قبل از شروع مسابقات بر سر زبان‌ها افتاد. بازیکنان تیم‌ملی به دلیل حضور در اردوهای بلندمدت و متوالی زمان زیادی برای استراحت و اوقات فراغت نداشتند و همین مسأله باعث شد قبل از شروع مسابقات جهانی از مسئولان فدراسیون درخواست استراحت کنند که چنین موضوعی را کادرفنی نپذیرفت.   
تیم ایران بعد از مسابقات سخت و طاقت‌فرسای جهانی باید به اینچئون کره‌جنوبی برود تا بازی‌های آسیایی را پشت سر بگذارد.   این، یعنی اعضای تیم بیش از دو ماه خانواده‌های خود را نخواهند دید. حالا که تیم ایران توانسته موفقیت‌های بزرگی را رقم بزند، ناز بازیکنان بدجوری خریدار پیدا کرده، آنها تهدید کرده‌اند فدراسیون باید خانواده‌هایشان را به کره‌جنوبی اعزام کند که در غیراینصورت در بازی‌ها  شرکت نمی‌کنند. تهدیدی که در نوع خود عجیب به‌نظر می‌رسد و البته نشان از بی‌تجربگی بازیکنانی دارد که حالا به جرأت می‌توان گفت جزو 5 قدرت برتر والیبال جهان هستند.  
مسئولان فدراسیون نیز قصد دارند به خواسته بازیکنان اهمیت داده و آن را اجرایی کنند. امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم‌ملی در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «به نظرم پیشنهاد خوبی از سوی بچه‌ها مطرح شده است. دوری از خانواده آنها را کلافه کرده و در بازده کاری‌شان در تیم‌ملی هم تأثیر منفی می‌گذارد. آنها حق دارند چنین درخواستی انجام دهند و فکر می‌کنم برای فدراسیون هم مشکلی نباشد که خانواده بازیکنان را در قالب یک تور به کره‌جنوبی اعزام کند.» وی در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنان می‌توانند برای فدراسیون شرط بگذارند، تأکید می‌کند: «وقتی از تیم‌ملی نتیجه می‌خواهیم فقط نباید درخواست خودمان را شرط بدانیم. بلکه باید به درخواست ملی‌پوشان هم توجه کنیم. این بازیکنان ماه‌ها در خدمت تیم‌ملی بوده‌اند و حالا دیگر از دوری خانواده‌شان به ستوه آمده‌اند.»


تعداد بازدید :  110