شماره ۳۷۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ شهريور
صفحه را ببند
گزیده خوانی

  درآمد ۴۰‌هزار‌میلیارد تومانی هدفمندی تا پایان سال| احمد داوودی، رئیس امور زیربنایی معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری گفت:  تا پایان ‌سال ۴۰‌هزار‌میلیارد تومان درآمد هدفمندی وجود خواهد داشت. او با بیان این‌که در حال حاضر نزدیک به 42‌هزار‌میلیارد یارانه نقدی پرداخت می‌شود، گفت:  همچنین 4‌هزار و 800‌میلیارد تومان برای بهداشت و درمان و نیز 10‌هزار‌میلیارد تومان برای تولید در بودجه‌ سال‌جاری مصوب شده است. به گفته او برای تولید 5‌هزار‌میلیارد تومان در نظر گرفته شده اما تاکنون تخصیص نیافته است. او در پاسخ به این سوال که منابع هدفمندی یارانه‌ها کسری بودجه خواهد داشت، گفت: ‌ به اندازه تحقق درآمدها هزینه خواهد شد و این به معنای کسری این بخش نیست. وی پیش‌بینی کرد: 90‌درصد اعتبارات عمرانی طرح‌های زیربنایی تا پایان ‌سال پرداخت خواهد شد.

 خودروسازان به جای تنوع، کیفیت را بالا ببرند| محمدرضا نعمت‌زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر این که، تنوع تولید خودروهای سواری مطلوب است، گفت:  ترجیح می‌دهم به‌جای افزایش مدل‌های جدید، کیفیت و مسائل زیست‌محیطی در اولویت قرار گیرد. او افزود:  از سوي ديگر با جديت به دنبال توليد محصولاتي با مصرف پايين سوخت هستيم و اولويت ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت توليد ون و خودروهاي برقي و هيبريدي است.

 اتمام مسکن مهر اولویت وزارت راه‌وشهرسازی | علیرضا محفوظی، معاون پارلمانی وزیر راه‌وشهرسازی گفت:  وزارت راه‌وشهرسازی متعهد شده ساخت تمامی مسکن‌های مهر را در اقصی ‌نقاط کشور به پایان رسانده و به متقاضیان واجدشرایط تحویل دهد. او افزود:  طرح مسکن مهر به منظور خانه‌دار شدن قشر طبقه ضعیف فاقد مسکن به‌عنوان سیاست دولت قبلی در نقاط مختلف آغاز شد و این دولت نیز آن را پیگیری می‌کند.

 قیمت خرید تضمینی آب و پساب افزایش یابد| حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب‌ گفت:  قیمت خرید تضمینی آب و پساب در بودجه ‌سال آینده باید تقویت شود. او با تأکید بر این‌که 131 پروژه BOO و BOT در قالب طرح‌های آبرسانی، پروژه‌های فاضلاب و نمک‌زدایی در حال تهیه و مطالعه است؛ 20 پروژه جدید بیع متقابل در استان‌هایی مثل اصفهان، تهران، خراسان رضوی، اردبیل، مشهد و...  با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود. وی تصریح کرد: زمینه هفت‌هزار‌میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش آب و فاضلاب وجود دارد و امیدواریم که قیمت خرید تضمینی پساب افزایش پیدا کند.  

 تولید 10‌میلیون متر پارچه ساده و گل‌دار چادری | گلناز نصرالهی، مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت از راه‌اندازی واحد تولیدی چادر مشکی حجاب شهرکرد تا اواسط ‌سال آینده خبر داد و گفت:  با راه‌اندازی این واحد تولیدی 10‌میلیون متر انواع پارچه ساده و گل‌دار چادری با کیفیت مرغوب تولید می‌شود.


تعداد بازدید :  111