شماره ۳۷۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ شهريور
صفحه را ببند
اخبار جهان

معرفی دولت جدید عراق بدون گزینه‌های وزارت دفاع و کشور
با نزدیک شدن به پایان مهلت قانونی نخست‌وزیر عراق برای معرفی کابینه خود، حیدرالعبادی لیست دولت خود را بدون مشخص شدن سرنوشت وزارتخانه‌های دفاع و کشور به پارلمان داد.  در حالی که برخی رسانه‌های داخلی عراق اعلام کردند جلسه پارلمان برای رأی اعتماد به کابینه حیدرالعبادی، نخست‌وزیر مکلف این کشور دیروز برگزار شود، منابعی در پارلمان عراق اعلام کردند که نشست رأی اعتماد به کابینه العبادی به امروز موکول شده است.
یکی از نمایندگان پارلمان عراق نیز دراین‌باره گفت که به دلیل عدم صلاحیت برخی وزرای پیشنهادی عبادی جلسه رأی اعتماد به کابینه امروز برگزار نخواهد شد.  
حیدرالعبادی عصر روز یکشنبه در نامه‌ای به فواد معصوم، رئیس‌جمهوری عراق و سلیم الجبوری، رئیس پارلمان این کشور اعلام کرد که کار انتخاب وزرا و تدوین لیست وزرای کابینه به اتمام رسیده و فهرستی از اسامی وزرای پیشنهادی را به رئیس‌جمهوری و رئیس پارلمان معرفی کرد.
بنا به گفته منبع مذکور در لیست پیشنهادی حیدرالعبادی، وزارت‌خارجه به حسین شهرستانی، از رهبران ائتلاف ملی واگذار شده و در مقابل کردها روژنوری شاویس را نامزد وزارت دارایی کرده‌اند.  

ممنوعیت پرواز هواپیما‌های آمریکایی و اروپایی در آسمان روسیه
دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه در اقدامی که در واکنش به تحریم‌های اخیر غرب صورت گرفت از احتمال بستن آسمان این کشور به روی هواپیماهای آمریکایی و اروپایی خبر داد.  
نخست‌وزیر روسیه در مصاحبه با روزنامه اقتصادی «ودوموستی» گفت:  کشورهای غربی باید به این تحریم‌های جدید پاسخ دهند و اگر این تحریم‌ها علیه بخش انرژی یا محدودیت‌های بیشتر بر بخش اقتصادی روسیه باشد، ما در اقدامی نابرابر به آنها پاسخ می‌دهیم و به‌عنوان مثال بر حریم هوایی و حمل‌ونقل با اروپا و غرب محدودیت اعمال می‌کنیم.  
مدودف با محکوم کردن غرب، تحریم‌ها علیه مسکو را احمقانه خواند و گفت:  مسکو درواکنش نشان دادن به تحریم‌ها از جانب اتحادیه اروپا و آمریکا بسیار صبورانه رفتار کرده است. 


تعداد بازدید :  103