شماره ۳۷۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ شهريور
صفحه را ببند
وزیر کشور و فرمانده ناجا توضیح دادند
ماجرای سربازگیری داعش در ایران

شهروند| تصاویر اعمال وحشیانه‌داعش در جهان نفرت آفریده است و حامیان دیروزش از غرب و شرق برای نابودی‌اش بسیج می‌شوند.  حالا مشخص شده تروریست‌های داعش درون مرزهای ایران هم اقدام به عضوگیری کرده‌اند، هرچند اسماعیل احمدی‌مقدم می‌گوید انگشت‌شمار بودند، اما همین زنگ خطر باعث شده دستگاه‌های امنیتی و انتظامی کشور به شدت حساس شوند.
روز گذشته فرمانده نیروی انتظامی در این‌باره گفته است: ما خانواده‌هایی داشتیم که فرزندان آنها قصد جذب به داعش را داشتند که خود خانواده‌ها برای جلوگیری از نگرانی بیشتر آنها را اطلاع دادند. در بحث داعش ما به‌طور کامل و با آمادگی کامل آماده برخورد با این موضوع هستیم. چگونگی بسط فرهنگ وحشیانه داعشی‌ها در برخی از نقاط کشور سوال دیگری است که از احمدی‌مقدم پرسیده شده و فرمانده نیروی انتظامی پاسخ داده است:  این سوال را باید از دستگاه‌های فکری انجام دهید اما آنچه من می‌دانم چه در غرب کشور و چه در شرق کشور علمای اهل تسنن هیچ قرابتی با افکار داعش ندارند و از این موضوع اعلام برائت کرده‌اند. شاید قسمتی باشد که از مرجعیت علمای خودشان خارج شوند ولی ما توقع داریم علمای شیعه و سنی با تمام تلاش خود در راستای شناسایی این گروه آدم‌کش که قصد تخریب چهره اسلام را دارد همکاری کنند.
 او همچنین در مورد عقبه اجتماعی این گروه نیز گفته است:  گروه داعش یک گروه جنایتکار و آدمکش است که در کل منطقه از عقبه اجتماعی برخوردار نیست.  اسماعیل احمدی‌مقدم در عین حال تصریح کرده:  ما در مسائل کردهای عراق شاهد بودیم که چگونه مناطق کردنشین خودمان به امداد و کمک به مردم آواره این مناطق پرداختند. شاید در کشور ما عده انگشت‌شماری باشند که بخواهند از این گروه حمایت کنند که دستگاه‌های امنیتی با هوشیاری و تسلط بر اوضاع هر کسی را که به این موضوع اقدام کند، متناسب با جرم امنیتی با آن برخورد خواهد کرد. در همین زمینه عبدالرضا رحمانی‌فضلی نیز بیان کرد: عده‌ای از اتباع افغانستان و پاکستان قصد داشتند برای پیوستن به داعش در عراق از کشور ما عبور کنند که ما مانع عبور آنها شده و چندین نفر را نیز در این زمینه بازداشت کردیم. وزیر کشور با تکذیب خبر سربازگیری داعش در کشور گفته است:  مردم در مناطق مرزی و نیروهای امنیتی از هوشیاری کاملی برخوردارند و ما بر مرزها مسلط هستیم.  وی خاطرنشان کرد که وضع داعش در عراق به نحوی است که هر روز از مواضع خود عقب‌نشینی می‌کند.  وزیر کشور همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تحرکات داعش در مرزهای کشورمان، اظهار کرد: این گروه برنامه‌های وسیعی دارد و طبق اسناد ما آنها برنامه برای تجاوز به کشور ما و سایر کشورها را دارند، اما ایران قدرتمندتر از آن است که یک گروه کوچک بخواهد به ‌آن تجاوز کند.
ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور نیز با اشاره به آمادگی کامل در مرزهای کشور گفت: هیچ خطری از سوی داعش به‌طور مستقیم کشور ما را تهدید نمی‌کند. وی با بیان این‌که سناریوهای مختلفی را درباره حضور داعش در عراق و پیامدهای آن در کشور مورد بررسی قرار دادیم، گفت:  درنتیجه باید گفت نسبت به وضع پیرامونی و اوضاع داخلی در حوزه امنیت کشور آمادگی کامل داریم.  وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر شایعاتی که در زمینه کمک به گروه‌های تروریستی داعش مطرح شده بود، گفت:  طبیعی است که هر گروهی در کشور طرفدارانی پیدا کند اما افراد نادری به تعداد انگشتان دست سعی داشتند چنین اقداماتی را انجام دهند اما درواقع چنین چیزی
وجود ندارد.

 


تعداد بازدید :  255