شماره ۷۸۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ بهمن
صفحه را ببند
ادامه بارش برف و باران

بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی، در سواحل دریای خزر، شمال غرب، غرب، تهران، ارتفاعات البرز و با شدت کمتر در مرکز، ادامه بارش باران و برف را خواهیم داشت. این بارش‌ها در برخی مناطق با وزش باد شدید، کولاک برف و در مناطق مستعد با بارش تگرگ همراه خواهد بود.
به تدریج با حرکت «شرق سوی» این سامانه، ضمن کاهش ناپایداری و ابرناکی در مناطق ذکر شده، بارش برف و باران و وزش باد، در شمال شرق کشور و سواحل شرقی خزر تشدید می‌شود. در این مناطق با کاهش قابل ملاحظه دما رو به رو هستیم. این سامانه روز چهارشنبه در شمال شرق باعث بارش پراکنده شده و به تدریج از کشور خارج می‌شود. شدت بارش امروز در استان‌های گلستان و خراسان رضوی است. ماندگاری هوای سرد در نیمه شمالی کشور تا آخرهفته جاری ادامه می‌یابد. همچنین خلیج فارس امروز و فردا مواج خواهد بود. امروز در شرق و جنوب شرق کشور، وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
هوای استان تهران امروز کمی ابری، همراه با وزش باد و در شهرهای شرقی نیمه ابری به همراه بارش پراکنده خواهد بود. دمای هوا امروز در سردترین ساعت به 3 درجه زیر صفر و در گرم‌ترین ساعت به 6 درجه بالای صفرمی‌رسد. هوای پایتخت در روز چهارشنبه کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و به تدریج نیمه ابری پیش‌بینی شده است. بیشینه دما در این روز 7 درجه و کمینه آن 2 درجه زیر صفر خواهد بود.
در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای 24 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل مرکز استان اردبیل با کمینه دمای منفی 12 درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته چهارمحال و بختیاری و اردبیل، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


تعداد بازدید :  153