شماره ۷۸۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ بهمن
صفحه را ببند
گزیده خوانی

تأسیس بانک و بیمه چینی در قشم| حمیدرضا مومنی مدیرعامل منطقه آزاد قشم با بیان این‌که در سفر اخیر رئیس‌جمهوری چین به ایران توافقاتی برای راه‌اندازی بانک و بیمه چینی در قشم انجام شد، گفت: چین تنها گزینه ما برای راه‌اندازی بانک و بیمه خارجی نیست و ژاپن و فرانسه هم برای تأسیس بانک خارجی در منطقه آزاد قشم اعلام آمادگی کرده‌اند.
تسهیل شرایط پرداخت وجوه سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج| یک هفته پس از شروع پرداخت وجوه سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج بانک پارسیان شرایط ارایه منابع سپرده‌ها را تغییر داد. براین اساس قرار شد تا سپرده‌ها در سه سطح کمتر از سه، پنج و 10‌میلیون تومان و در دوره‌های مختلف پرداخت شود. آخرین اطلاعیه منتشره ازسوی بانک پارسیان حاکی از تسهیل شرایط برای سپرده‌گذاران تا سقف 3‌میلیون تومان است، به‌طوری که این گروه دیگر برای مراجعه به شعب بانک پارسیان و دریافت مبالغ خود نیازی به رعایت زمان‌بندی و مراجعه براساس آخرین عدد کدملی خود ندارند.
مخالفت عربستان با درخواست فشار به ایران| یک مقام آگاه به رویترز گفت: درحالی ‌که وزیر نفت ونزوئلا مذاکره نفتی با عربستان برای کاهش عرضه نفت را سازنده اعلام می‌کند اما این کشور برای فشار به ایران حاضر به کاهش عرضه نفت نخواهد شد. دل‌پینو وزیر نفت ونزوئلا چند روز پیش به روسیه سفر کرده بود، روز گذشته هم با وزیر نفت عربستان‌سعودی دیدار کرد و قرار است در روزهای آینده با مسئولان نفتی ایران، عراق و قطر نیز ملاقات داشته باشد.
تمایل شرکت فرانسوی برای خرید سهام مخابرات در ابهام| داود زارعیان سخنگوی مخابرات ایران درباره مذاکره و علاقه‌مندی اپراتور فرانسوی اورنج برای خرید سهام اپراتور اول تلفن‌همراه پس از لغو تحریم‌ها که ازسوی وزارت ارتباطات عنوان شده، گفت: از گذشته این شرکت فرانسوی برای سرمایه‌گذاری در شرکت ایرانی مخابرات ابراز تمایل کرده بود. اکنون با رفع تحریم‌ها این شرکت اعلام کرده که برنامه‌های کلانی برای حضور در منطقه خاورمیانه پیش‌بینی کرده است.
کاهش قیمت 4 گروه دیگر موادغذایی| بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران را برای هفته منتهی به 16 بهمن‌ماه 1394 اعلام کرد که براین اساس قیمت 4گروه مواد خوراکی کاهش یافته است. درهفته مذکور نرخ تخم‌مرغ 1.7درصد، میوه‌های تازه 3.7درصد، سبزی‌های تازه 7.2‌درصد و گوشت مرغ 4.3‌درصد افت داشته است، قیمت برنج 1.6‌درصد و چای 0.7‌درصد با رشد مواجه شد.
تشکیل کمیته تخصصی تأمین برق تهران| نگرانی از تأمین پایدار برق تابستان 95 به علت کمبود شدید در افزایش ظرفیت‌های تولید و پیش‌بینی افزایش میزان مصرف بیش از افزایش ظرفیت تولید برق، از هم‌اکنون وجود دارد. بدین منظور در کلانشهر تهران برای تأمین پایدار برق در تابستان 95 از هم‌اکنون کمیته تخصصی تأمین برق تهران در تابستان 95 تشکیل شده است. این درحالی است که ظرفیت تولید برق تهران نسبت به کل کشور 15.8‌درصد است، پیک مصرف تابستانه تهران حدود 18‌درصد از پیک مصرف برق کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

 


تعداد بازدید :  290