شماره ۷۸۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ بهمن
صفحه را ببند
نفت- الجیش در راه صعود به مرحله گروهی لیگ ‌قهرمانان آسیا
نبرد در دو جبهه فوتبال و میزبانی
سرمربی الجیش: ایران کشور امن خاورمیانه است

شهروند| برای نخستین‌بار از زمان بالاگرفتن تنش‌های سیاسی در روابط ایران با کشورهای عربی، یکی از نمایندگان کشورمان در رقابتی بین‌المللی به مصاف نماینده عربی می‌رود. نبرد ساعت 18 امروز دور رفت پلی‌آف لیگ‌ قهرمانان آسیا بین نفت تهران و الجیش قطر در ورزشگاه آزادی یک رویارویی خاص است؛ چه در زمین که تیم منصوریان باید با رعایت جوانب احتیاط، برتری و صعود را رقم بزند و چه بیرون میدان که باید به بهترین نحو جواب جوسازی‌ها را بدهیم. در چند ماه اخیر کشورهای عربی با چاپ انواع و اقسام گزارش‌ها سعی در مخدوش جلوه دادن امنیت بالای کشورمان داشتند. اگر می‌خواهیم دروغ آنها را به آسیا ثابت کنیم، موظفیم به بهترین نحو از تیم عربی پذیرایی کنیم. این اقدام شاید باعث تغییر نظر کنفدراسیون آسیا درباره برگزاری بازی‌های ایران و عربستان در کشور بی‌طرف شود و ما را روسفید کند.
اظهارات ملاطفت‌آمیز لاموشی
میزبانی مناسب، جوابی مثبت به این اظهارات صبری لاموشی، بازیکن متوسط سابق تیم‌ملی فرانسه و اینتر و سرمربی فعلی الجیش است: «پس از ورود به ایران سورپرایز شدیم. همه‌چیز خوب بود و استقبال خوبی از ما شد، میهمان‌نوازی ایرانی‌ها عالی بود. در هتل خوبی اسکان یافتیم و مشکلی نداشتیم. ما اتفاق بدی مشاهده نکردیم. ایران کشور امن خاورمیانه است.» البته امنیت قطری‌ها نباید در بعد فنی تامین شود. نیاز تیم جوان منصوریان رحم نکردن به رقیب در زمینه‎های فنی است. ‌هافبک سابق استقلال و مرد اول فعلی کادر فنی نفت در آستانه بازی گفت:  «امیدوارم در این چند روز به قطری‌ها خوش بگذرد و ببینند که ما در خیابان‌های تهران به راحتی قدم می‌زنیم. تیم آنالیز نفت به خوبی الجیش را زیر نظر گرفته و فیلم بازی آخر آنها در لیگ هم به دست ما رسیده است. تفکرات کادر فنی 2 تیم نسبت به ‌سال گذشته تغییر نکرده و مطمئنا هر 2 تیم تلاش می‌کنند از مرحله پلی‌آف عبور کنند. علاقه‌مندم وقتی وارد ورزشگاه می‌شوم روبه‌روی جایگاه VIP مملو از جمعیت باشد.»
امید فراوان
نفت حداقل در این تک بازی باید همه فراز و فرودهایش در لیگ را فراموش کند و برای اعتبار ایران بهترین هدیه را در زمستان سرد به فوتبال‌دوستان دهد؛ آنچه دوام حضور ایران در صحنه بزرگ لیگ قهرمانان و حفظ سهمیه در درازمدت را در پی دارد.


تعداد بازدید :  174