شماره ۷۸۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ بهمن
صفحه را ببند
روی خط خبر

 انیمشین «پاندای کونگ فو کار ۳» برای دومین هفته متوالی در صدر جدول فروش نشست و ۲۱‌میلیون دلار دیگر بر فروش ۶۹میلیونی هفته پیش افزود. این فیلم در چین هم خوب ظاهر شده و ۱۰۰‌میلیون دلار فروش کرده است.


 فیلم اجرای نمایش «ننه دلاور» توسط موسسه فرهنگی و هنری «بتهوون» تولید شده و جشن امضای این اثر نیز با حضور فاطمه معتمدآریا، فاطمه نقوی و بهناز جعفری به همراه عوامل پشت صحنه نمایش و به پیشنهاد مرضیه برومند در خانه عروسک برگزار شد.

 ادریس البا درحالی به‌عنوان برنده بهترین بازیگر جایزه ایوینینگ استاندارد انتخاب شد که بسیاری به نامزدنشدن او برای رقابت بهترین بازیگر اسکار معترض بودند. ادریس البا جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلمی با عنوان «هیولاهای بی‌وطن» که کودک سربازان موضوع اصلی آن هستند، دریافت کرد. البا برای بازی در این فیلم تحسین بسیاری برانگیخته است. جایزه انجمن اسکرین اکتورز نیز هفته پیش به وی برای همین فیلم تعلق گرفت.

 گروه داوری فهرست لاک‌پشت پرنده، 15 عنوان کتاب را نامزدهای اولیه دریافت نشان طلایی و نقره‌ای لاک‌پشت پرنده معرفی کرد. پلیس جدید،کیت تامپسون- شگفتی، آر.جی.پالاسیو- پدربزرگ من، مارتا آلتس- بابای پرنده من، دیوید آلموند- از من نخواهید لبخند بزنم/ ازدواج مادرم و بدبختی‌های دیگر، باربارا پارک- کنسرو غول، مهدی رجبی- ریحانه دختر نرگس، جواد ماه‌زاده- خیالباف، پم مونز رایان- اقیانوس انتهای جاده، نیل گیمن- سگ‌سانان و کفتارها، علی گلشن- گل، دیوید آلموند- راز کیمیا و افسانه مهر و ماه، بهناز علی‌پور گسکری- روزگار شیرین، فرهاد حسن‌زاده- مواظب گرگ‌های توی کتاب قصه باشید، لورن چایلد- تو لک‌لکی یا دارکوب، علی خدایی نامزدهای بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان چهارمین دوره این جایزه هستند. گروه داوری فهرست لاک‌پشت پرنده اسفند امسال برگزیدگان خود را معرفی خواهد کرد.

 «ترومن» به کارگردانی سس گای برنده بزرگ جوایز گویا از آکادمی فیلم اسپانیا بود که در مادرید برگزار شد. این فیلم با کسب جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه اوریجینال به قلم گای و دوست قدیمی‌اش توماس آراگای، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر مرد مکمل برای ریکاردو دارین و خاویر کامارا، با دست پر به خانه رفت.

 محمد معتمدی در ادامه پروژه «قصیده» که تلفیقی از موسیقی ایران و موسیقی فلامنکوی اسپانیاست، قرار است کنسرت‌های مختلفی را درچند شهر بزرگ آمریکا روی صحنه ببرد. این كنسرت‌ها طبق برنامه قرار است درچهار سالن معتبر آمریكا ازجمله كارنگی‌هال نیویورك، موزه هنر كلیولند، لایسنر‌هال واشنگتن دی‌سی و مركز فرهنگی هنری بركلی اجرا شود.

 نمایشگاه «گنج رضوی» در بخش جنبی هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر روز ۱۸ بهمن‌ماه همزمان با روز فرهنگ و انقلاب درموزه فلسطین فرهنگستان هنر افتتاح شد. این نمایشگاه از ۱۸ بهمن‌ماه تا ۱ اسفندماه در موزه فلسطین دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند از گنجینه موجود در آن بازدید کنند.

 بندیکت کامبربچ و اما واتسون ستاره‌های پرده‌های سینمای بریتانیا و جهان به جمع اعضای بازدیدکننده دانشگاه آکسفورد پیوستند. ستاره‌های «شرلوک» و «هری پاتر» در میان ۱۱ عضو غیرآکادمیکی بودند که عضویت خود را در «لیدی مارگارت‌هال» پذیرفتند.

 در راستای تغییرات اعمال‌شده در سی‌ویکمین جشنواره‌ موسیقی فجر، بخش «جایزه» برای نخستین‌بار به ساختار این جشنواره اضافه شده است و با نام «جایزه باربد» آثار برتر حوزه موسیقی را انتخاب می‌کند که درمجموع ۲۶۰ سکه بهارآزادی در بخش‌های مختلف جشنواره اهدا خواهد شد. امسال به‌عنوان نخستین سال، بیش از ۵۰۰ اثر تولیدشده در قالب آلبوم موسیقی از مهرماه ‌سال ۹۲ تا مهرماه ‌سال ۹۴ در تمامی سبک‌ها بررسی می‌شود و جایزه‌ «باربد» با آرای بیش از ۷۰نفر از موسیقی‌دانان حرفه‌ای کشور انجام خواهد شد.

 انیمیشن 5دقیقه‌ای «بزغاله‌های ابری» به کارگردانی حمید کریمیان در بخش فیلم‌های کوتاه دلپذیر جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان سیاتل آمریکا نمایش داده شد. این پویانمایی از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که تاکنون در 13 جشنواره بین‌المللی فیلم درکشورهای آمریکا، کانادا، ایتالیا، فرانسه، سوئد، استرالیا، آرژانتین و هند حضور داشته است.

 به مناسبت هشتاد‌ودومین سالروز تولد استاد پایور آلبوم دونوازی «قطعاتی از استاد فرامرز پایور» با سنتورنوازی سیاوش آریامنش و ضرب سعید حسین‌پور روانه بازار موسیقی شد.


تعداد بازدید :  163