شماره ۷۸۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ بهمن
صفحه را ببند
امید که به وعده‌تان عمل کنید

شهروند| چند روز به آغاز جشنواره سی‌وچهارم فیلم فجر مانده بود که ابوالقاسم طالبی آخرین ساخته خود را که بنا بود در بخش سودای سیمرغ به رقابت با سایر فیلم‌ها بپردازد، از رقابت خارج کرد. گذشت و گذشت تا روزی که بنا بود فیلم آقای طالبی اینبار در بخش خارج از مسابقه به نمایش در بیاید، رسید. دوشنبه شب آخرین سانس برج میلاد به نمایش این فیلم اختصاص داشت. با وجود اين اما «یتیم‌خانه ایران» در آخرین نوبت از اکران روز هفتم جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره، به نمایش درنیامد.
ابوالقاسم طالبی ضمن حضور در لابی سالن اصلی نمایش فیلم برج میلاد گفت: متاسفانه به دلیل این‌که مشکلات فنی اعم از پرش تصویری و صدا باعث حذف صحنه‌هایی از فیلم شد، بنده از همه عذرخواهی می‌کنم و این قول را می‌دهم که در آینده «یتیم خانه ایران» در یکی از سینماهای شهر با حضور همه رسانه‌ها اکران خواهد شد.
خیلی جالب است این ادعا. دعوت از همه اهالی رسانه آن هم برای حضور در یکی از سینماهای شهر. از چگونگی تحقق این ادعا و آرزوی خوش قولی برای آقای طالبی که بگذریم مسأله اینجاست که برخی از کارشناسان این مسأله را به نوعی به بازارگرمی فیلمساز در مورد فیلمی که ساخته، شبیه می‌دانند. آخر این نخستين بار نیست که یکی از فیلم‌های شرکت‌کننده در جشنواره فجر به نمایش در نمی‌آید و مسائلی مانند مشکلات و فنی و... هم به‌عنوان دلایل اصلی این به نمایش در نیامدن عنوان نمی‌شوند. علاوه بر آن حالا که دیگر فیلم «یتیمخانه ایران» از بخش سودای سیمرغ هم کنار کشیده و در بخش خارج از مسابقه هم به نمایش در نیامده است. تازه آن هم بعد از کلی انتظار برای اهالی رسانه که منتظر بودند بالاخره بتوانند بعد از تأخیرهای به وجود آمده فیلم آقای طالبی را ببینند. به‌هرحال در چنین شرایطی تنها یک راه باقی مانده، باید صبر کنیم و منتظر بمانیم.


تعداد بازدید :  164