شماره ۷۸۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ بهمن
صفحه را ببند
میز خبر

همزمان با روز جهانی صرع: 5 میدان پایتخت «بنفش» شد
شهروند| همزمان با روز جهانی صرع، پنج میدان اصلی پایتخت، با حضور مردان بنفش‌پوش، شکل دیگری به خود گرفت. 8 مردی که شنل و دستمال سری به رنگ بنفش به تن و سر داشتند و صورتشان را با همین رنگ نقاشی کرده بودند، روز گذشته از ساعت 10 صبح، تور خود را شروع کردند. آنها ساعتی را در میدان تجریش بودند، بعد به سمت میدان ونک، سپس به میدان فاطمی و از آن‌جا به میدان ولیعصر و انقلاب رفتند. آنها پیام‌هایشان را روی پلاکاردهایی نوشته بودند، پلاکاردهایی با نوشته‌هایی به رنگ بنفش کمرنگ: «ما چقدر درباره صرع می‌دانیم.»، «من صرع دارم، من توانمندم.»، «به فرد بنگریم، نه به صرع او.» و «شما چقدر درباره صرع می‌دانید؟» آنها با این پلاکاردها، برای شناخت مردم از این بیماری، برنامه‌هایی اجرا کردند. مردان بنفش‌پوش، ساعتی را در هریک از این میدان‌ها توقف کردند، روی سکوها رفتند و با پلاکاردهایشان، سوژه عکاسی شدند. هر کجا توقف کردند، عابران پیاده، گوشی‌های تلفن همراه را آماده کرده و تند و تند لحظه حضورشان در شهر را ثبت کردند، عکس‌های سلفی زیادی هم با این افراد گرفته شد. عکس‌هایی که ساعتی بعد سر از شبکه‌های اجتماعی درآوردند. مردان بنفش‌پوش، با نشان دادن پلاکاردها، مردم را به دانستن بیشتر درباره این بیماری و مبتلایانش دعوت کردند، مبتلایانی که براساس آخرین آمار، تعدادشان به 750نفر درکشور می‌رسد. پرویز بهرامی، عضو هیأت‌مدیره انجمن صرع ایران، روز گذشته گفته بود که این اقدام درپی دیدگاه نادرست نسبت به بیماری صرع صورت گرفت، همه اینها درحالی است که 85‌درصد از این بیماران، می‌توانند زندگی طبیعی داشته باشند.

انتقاد معاون اجتماعی بهزیستی از آموزش و پرورش
پیش‌دبستانی‌های بهزیستی نباید از آموزش و پرورش مجوز بگیرند
شهروند| کشمکش میان بهزیستی و وزارت آموزش‌وپرورش درباره موضوع اداره و نظارت بر مراکز پیش‌دبستانی مدت‌هاست ادامه دارد و مشکلات حتی با به دست گرفتن کار توسط آموزش‌وپرورش و اجبار مراکز و مهدهای بهزیستی برای دریافت مجوز ازسوی این نهاد نیز حل نشده است.
حبیب‌اله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی، درباره وضع مهدهای بهزیستی که هنوز از آموزش‌وپرورش مجوز دریافت نکرده و ازسوی این وزارتخانه به‌عنوان متخلف شناسایی شده‌اند، اظهار کرد:  قرار نبود مراکز ما از آموزش‌وپرورش مجوز بگیرند. او به ایسنا گفت:  قرار بود یک کارگروه مشترک میان بهزیستی و آموزش‌وپرورش با هماهنگی وزارت رفاه تشکیل و همه بخش‌های مربوطه از نظارت گرفته تا فیزیک ساختمان‌ها در این کارگروه بررسی شود. معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که متاسفانه آموزش‌وپرورش رأسا بخشنامه‌ای به شهرستان‌ها فرستاده تا برای صدور مجوز از این دستگاه اقدام کند، گفت: این اقدام، مسأله را پیچیده کرده و باعث گله‌مندی مسئولان وزارت رفاه نیز شده است. فرید درباره پافشاری و تأکید آموزش‌وپرورش مبنی بر برخورداری از رأی معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری درباره تولی‌گری پیش‌دبستانی‌ها نیز گفت: نامه معاون حقوقی رئیس‌جمهوری به پیش از زمان تفاهمنامه ما با آموزش‌وپرورش برمی‌گردد و توافق ما این نبود. او با تأکید بر این‌که اگر آموزش‌وپرورش قرار است مجوز صادر کند، باید مسئولیت همه بخش‌ها و موارد مربوط را برعهده بگیرد، اظهار کرد: این درحالی است که آموزش‌وپرورش تنها در بخش آموزش ورود می‌کند. معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با طرح این پرسش که «آموزش‌وپرورش تاکنون چند نیروی تخصصی برای پیش‌دبستانی تربیت کرده است؟» گفت: آموزش‌وپرورش چه کاری انجام داده است؟ چرا این دوره یک‌سال را اجباری نمی‌کند و برای موالید کشور برنامه‌ریزی ندارد؟

معاون رسانه مرکز ارتباطات شهرداری تهران خبرداد: دستور قالیباف برای پیگیری حادثه کارواش دریا
نسیم آنلاین| معاون رسانه مرکز ارتباطات شهرداری تهران از دستور شهردار تهران برای پیگیری حادثه کارواش دریا خبر داد. فرزاد خلفی با اعلام این خبر گفت: «‌شهرداری تهران درحال بررسی این موضوع است و شهردار تهران دستور پیگیری را صریحا اعلام کرده است.» او با بیان این‌که تا زمان مشخص‌شدن موضوع باید منتظر ماند، ادامه داد: «موضوع ازسوی ‌شهردار ناحیه، منطقه و شهرداری کل درحال بررسی است و به ‌زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد.»  خلفی در پاسخ به این‌که چرا این اتفاق رخ داده، گفت: «زوایای موضوع درحال بررسی است.» 2روز پیش فیلمی از برخورد ماموران شهرداری تهران با کارگران یک کارواش ازسوی یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد که واکنش‌های مختلفی را درپی داشت.

 


تعداد بازدید :  136