شماره ۷۸۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ بهمن
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

افزایش قیمت جهانی نفت| قیمت جهانی نفت در نخستين ساعت معاملات آتی روز دوشنبه با افزایش روبه‌رو شد؛ این درحالی است که بسیاری از مراکز اقتصادی در آسیا به علت تعطیلات ‌سال جدید در این قاره در تعطیلی بودند. در همین حال، قیمت نفت دریای برنت با ۹ سنت افزایش به ۳۴ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه رسید. (رویترز)
رشد 1.1‌درصدی بورس ژاپن| بورس‌های آسیایی روز گذشته توانستند وضع خود را بهبود بخشند. کاهش ارزش ین به شاخص بورس ژاپن کمک کرد خسارات چهار روزه را جبران کند. با وجود اين تعداد معاملات در بازارکم بود و بسیاری از بازارهای منطقه‌ای برای تعطیلات ‌سال نوی چینی تعطیل بودند. در همین راستا شاخص نیکی ژاپن 1.1‌درصد رشد کرد. اما بورس‌های هنگ‌کنگ، سنگاپور و چین تعطیل بودند. (رویترز)
سقوط ذخایر ارزی چین| براساس آمار بانک مرکزی چین، همزمان با تلاش چین برای محافظت از قیمت ارز خود در برابر فشارها، ذخایر پولی این کشور درحال کاهش است. ذخایر ارزی این کشور 99.5 میلیارد دلار کاهش به  3.23‌هزار ‌میلیارد دلار در ماه ژانویه رسیده است که این رقم پایین‌ترین میزان ذخایر ارزی چین از 2012 تاکنون است. (سی‌ان‌ان)
فولکس واگن به 600‌هزار آمریکایی غرامت می‌دهد| فولکس واگن به 600‌هزار نفر از صاحبان خودروهای این کارخانه در آمریکا غرامت پرداخت می‌کند. این 600‌هزار نفر صاحبان خودروهایی هستند که انتشار گازهای گلخانه‌ای آنها بیش از حد قانونی بوده است. (بیزینس اینسایدر)


تعداد بازدید :  281