شماره ۳۷۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ شهريور
صفحه را ببند
جولان 2 گروه زورگیر در خیابان‌های پایتخت

گروه حوادث| 2 گروه از زوگیران که در اقداماتی جداگانه به سرقت‌های خیابانی دست می‌زدند به پایان خط رسیدند.  
وقتی پلیس در جریان سرقت‌های خیابانی قرار گرفت دستگیری متهمان را در دستور کار خود قرار داد. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مردان با موتورسیکلت‌های آپاچی سفید و پالس مشکی به شکار طعمه‌های خود می‌رفتند
همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سرقت مشابهی در منطقه قلهک بوقوع پیوسته که در آن سرنشینان یک موتورسیکلت آپاچی سفیدرنگ اقدام به زورگیری و سرقت کرده‌اند. وقتی مرد مالباخته به پلیس آگاهی رفت، در بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار «امیرحسین» را به‌عنوان سارق اموال خود شناسایی کرد.  
مأموران مخفیگاه این مرد را در محدوده سلیمانیه پیدا کردند.  بلافاصله محل‌های تردد و مخفیگاه او تحت مراقبت‌های پلیسی کارآگاهان قرار گرفت. امیرحسین به همراه یکی دیگر از اعضای گروه به‌نام «محمد» دستگیر شد و در همان تحقیقات نخست به زورگیری، کیف‌قاپی و سرقت گوشی تلفن همراه در مناطق مختلف شهر تهران به‌ویژه در مناطق شرق تهران اعتراف کرد.  
با شناسایی دو عضو دیگر گروه به‌نام‌های «امین» و «ایمان»، دستگیری این دو متهم نیز در دستور کار تیم تحقیق قرار گرفت که مشخص شد این دو متهم به اتهام سرقت موتورسیکلت، دستگیر و در بازداشتگاه به سر می‌برند.  با هماهنگی‌های لازم این دو متهم در اختیار کاراگاهان قرار گرفتند.  
زورگیری‌های 2 پسر موتورسوار
23 تیرماه، مأموران کلانتری 107 در حین گشتزنی در خیابان رودسر به سرنشینان یک موتورسیکلت طرح هوندا 125 مظنون شدند؛ با وجود دستور ایست مأموران، راکب موتورسیکلت بدون توجه به دستور ایست پلیس به قصد فرار اقدام به حرکات مارپیچ در سطح معابر شهری کرد. در یک تعقیب و گریز، مأموران توانستند ترک‌نشین موتورسیکلت را دستگیر کنند اما راکب موتور از محل متواری شد.  
با انتقال متهم به کلانتری و با وجود اظهار بی‌گناهی، این مرد که «علی اکبر» نام داشت توسط تعدادی از شاکیان، شناسایی شد.  
در حالی که انگشت اتهام به سمت علی‌اکبر بود او خود را بی‌گناه می‌دانست و ادعا می‌کرد به همراه یکی از دوستانش به‌نام امین قصد خرید لباس را داشته که مأموران سر رسیدند.  
 وقتی «امین» به‌عنوان راکب موتورسیکلت معرفی شد، کارآگاهان خود را به مخفیگاه او در شهرک اندیشه رساندند و او را دستگیر کردند.  
«امین» وقتی در بازجویی‌ها به زورگیری اعتراف کرد علی‌اکبر هم به ناچار به جرم خود اعتراف کرد و ادعا کرد که «در مناطق مختلف میدان آزادی،  صادقیه، خیابان انقلاب، خیابان ولیعصر و به زورگیری دست زده است.
در حالی این مردان به جرم خود اعتراف کرده‌اند که بازپرس پرونده از کسانی که در دام سرنشینان موتورسیکلت‌های طرح هوندا 125، پالس و آپاچی، گرفتار شده‌اند خواست تا جهت شناسایی متهمان به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.»


تعداد بازدید :  77