شماره ۷۸۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ بهمن
صفحه را ببند
بنیاد خیریه همدلان کودک و نوجوان درمان بیماری «ملیکا» را پیگیری می‌کند

 زهرا ظهیریه در نشست تسنیم پیرامون روند درمانی «ملیکا» دختر 3 ساله‌ای که از بدو تولد مبتلا به بیماری ایکتیوز است، با اشاره به این‌که بنیاد همدلان کودک و نوجوان از ‌سال 89 با گروهی از همکاران فعال در این عرصه راه‌اندازی شد، اظهار داشت: این بنیاد یک موسسه مستقل خیریه و غیردولتی است که در دو حوزه آموزش و تحصیل و سلامت و درمان برای کودکان و نوجوانان زیر 18‌سال نیازمند، بدسرپرست و بی‌سرپرست اقدامات شاخصی را انجام می‌دهد.
به‌نقل از تسنیم، وی با بیان این‌که این بنیاد در ‌سال 92 موفق به کسب مجوز رسمی از سوی سازمان بهزیستی شد، افزود: حوزه‌سلامت یکی از مهم‌ترین بخش‌های این بنیاد خیریه محسوب‌می‌شود به‌گونه‌ای‌که در 8 شاخه پزشکی نظیر قلب، ترمیم، گوش، اورولوژی، چشم، گوارش و... خدمات ویژه‌ای به افراد متقاضی واجد شرایط از سوی این مرکز ارایه می‌شود.
مدیرعامل بنیاد خیریه همدلان کودک و نوجوان با تأکید بر این‌که در این بنیاد تیمی متشکل از پزشکان قوی و متخصص حضور دارند، خاطرنشان کرد: مراکز طبی تخصصی دارای کیفیت بالا نیز برای ارایه خدمات مطلوب به کودکان بیمار مورد بهره‌برداری قرارمی‌گیرند.
وی با اشاره به این‌که از ‌سال 89 تاکنون بیش از 770 بیمار توسط خیرین و به همت این بنیاد تحت‌درمان قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: در ‌سال‌جاری تاکنون 285 کودک با اعتباری بالغ‌بر 300‌میلیون تومان تحت‌درمان قرار گرفته و به آغوش خانواده‌های خود بازگشته‌اند.
ظهیریه گفت: کودکان از طریق سازمان بهزیستی و افراد امین و مورد اعتماد از سراسر کشور به این بنیاد خیریه معرفی می‌شوند و بعد از شناسایی این افراد، درصورتی‌که بیماری آنها در لیست شاخه‌های پزشکی و درمانی ما قرار داشته‌باشد، تحت‌درمان قرارمی‌گیرند.
وی با تأکید بر این‌که این بنیاد خیریه علاوه‌بر حوزه درمان در بخش آموزش و تحصیل نیز اقدامات شایان توجهی را انجام داده‌است، افزود: تاکنون بالغ‌بر 3‌هزار کودک تحت‌پوشش آموزشی بنیاد قرار گرفته و کمک‌های آموزشی خوبی را نیز دریافت کرده‌اند.
مدیرعامل بنیاد خیریه همدلان کودک و نوجوان، یکی دیگر از فعالیت‌های این بنیاد را اجرایی‌کردن طرح سوادآموزی در مناطق مختلف تهران و حاشیه شهرها ازجمله روستاهای دورافتاده برشمرد و اظهار داشت: با کمک موسسه حامی، حدود 275 نفر از کودکان و 19 معلم یکی از روستاهای دورافتاده بلوچستان تحت‌آموزش طرح سوادآموزی قرار گرفتند.
وی گفت: باوجود این‌که این افراد گاه تا مقطع پنجم‌ابتدایی تحصیل کرده بودند اما خواندن و نوشتن زبان‌فارسی را فرانگرفته، از این‌رو به‌همت موسسه حامی تحت آموزش ویژه قرار گرفتند و درحال‌حاضر این 19معلم آموزش سوادآموزی را به روش ما در منطقه خود اجرایی می‌کنند.
وی با تأکید بر این‌که امسال طرح سوادآموزی در 5 منطقه محروم تهران اجرایی شد که در این راستا و در مدت زمان 3ماه 150نفر تحت این آموزش قرار گرفته و لیست‌نهایی به سازمان‌بهزیستی تهران نیز ارایه شده است، اظهار داشت: از دیگر اقدامات این بنیاد تأمین اعتبار شهریه ثبت‌نام کودکان افغانستانی در مدارس‌دولتی است.
ظهیریه با اشاره به این‌که با انجام این امر به‌طور قطع تا حد زیادی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه کاهش پیدامی‌کند، افزود: اجرای پروژه تأمین و توزیع لوازم‌التحریر در نقاط مختلف کشور از دیگر اقدامات این بنیاد است که در این راستا و در‌ سال‌جاری بیش از‌ یکهزار و 100نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.
وی برگزاری دوره‌های آموزش‌فنی نظیر جوشکاری همچنین دوره‌های مهارت‌زندگی به کودکان را از دیگر اقدامات حایزاهمیت بنیاد همدلان کودک و نوجوان دانست و بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت زندگی سبب می‌شود کودکان نحوه زندگی در جامعه را فراگرفته و بدانند در شرایط خاص چگونه برخورد و خشم خود را کنترل کنند و باید این نکته نیز مدنظر قرارگیرد که برای برگزاری این دوره‌های آموزشی نیز همکاری خوبی با کانون اصلاح و تربیت  داریم.
ظهیریه با اعلام رضایت‌مندی از روند روبه‌بهبود بیماری ملیکا دختر 3 ساله‌ای که از بیماری اکتیوز رنج می‌برد، افزود: این کودک از طریق خبرگزاری تسنیم به بنیاد همدلان کودک و نوجوان معرفی شد و این بنیاد در بخش درمان، مساعدت‌هایی را انجام داده است و درحال‌حاضر منتظر هستیم جواب آزمایش‌های ملیکا از آمریکا به دست ما برسد تا بدانیم چه اقداماتی برای بهبودی وی باید انجام شود.
وی با بیان این‌که در راستای تأمین داروهای موردنیاز بیماری ملیکا نیز اقدامات خوبی صورت‌گرفته به‌گونه‌ای‌که با نزدیک‌ترین داروخانه محل زندگی آنها برای تأمین دارو از طرف بنیاد رایزنی‌هایی انجام پذیرفته است، گفت: خوشبختانه شاهد بهبود نسبی بیماری این کودک هستیم.


تعداد بازدید :  303