شماره ۷۸۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ بهمن
صفحه را ببند
روید‌‌اد‌

انهدام 4 باند قاچاق در کرمانشاه
مهنوش اکبری- کرمانشاه| با تلاش پرسنل مبارزه با موادمخدر انتظامی استان‌کرمانشاه 4 باند تهیه و توزیع مواد مخدر با بیش از 180کیلو انواع موادمخدر شناسایی و دستگیر شدند. سرهنگ علیرضا مرزبانی، جانشین فرماندهی انتظامی استان با بیان این مطلب افزود: از این 4 باند در مجموع 180 کیلوگرم تریاک، 8کیلو و 300گرم هرویین و یک کیلو و 350 گرم شیشه و نیز مقادیر قابل‌توجهی پیش‌سازهای موادمخدر روانگردان کشف شد. مرزبانی از دستگیری 7 نفر از اعضای اصلی این باندها خبر داد و اظهار کرد: همچنین 5 دستگاه خودرو در راستای عملیات‌های صورت گرفته از این باندها کشف و ضبط شد.
جانشین انتظامی استان کرمانشاه در ادامه از کشف یک تن و 605کیلوگرم انواع موادمخدر در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اظهار کرد: این میزان کشفیات نسبت به‌مدت مشابه‌ سال گذشته 3‌درصد رشد داشته است.
مرزبانی همچنین از شناسایی و انهدام 46 باند توزیع موادمخدر طی این مدت خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون همچنین 160قاچاقچی عمده و 4117توزیع‌کننده خرد موادمخدر در سطح استان دستگیر شده‌اند.
وی درخصوص ورود موادمخدر از مرزهای استان گفت: ورود موادمخدر سنتی را از مرزهای استان نداریم، اما بعضا در زمینه ورود برخی پیش‌سازهای موادمخدر صنعتی کشفیاتی داشته‌ایم. وی میزان کشفیات هر نوع ماده‌مخدر را نشان‌دهنده میزان مصرف آن عنوان کرد و افزود: عمده کشفیات مواد مخدر در استان مربوط به مواد سنتی است.
مرزبانی تصریح کرد: به علت خطرات و آسیب‌هایی که موادمخدر صنعتی دارند، همواره مقابله و مبارزه با این نوع موادمخدر یکی از اولویت‌های اصلی ما است. مرزبانی، اطلاعات و گزارش‌های مردمی را در کشفیات موادمخدر بسیار موثر دانست و اظهار کرد: شماره‌تلفن 128 به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه موادمخدر است. علاوه‌بر آن مردم می‌توانند هر گزارشی را در این زمینه با پلیس 110 درمیان بگذارند.
جانشین انتظامی استان کرمانشاه در ادامه یکی از معضلات در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر را نبود محل کافی برای نگهداری آنها عنوان کرد و افزود: چنانچه ظرفیت مراکز نگهداری این افراد ازجمله مرکز ماده 16 افزایش یابد، این آمادگی را داریم که ظرف مدت کوتاهی تمام معتادان کارتن‌خواب متجاهر را از سطح شهر جمع‌آوری کنیم. مرزبانی به انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی و مجلس‌خبرگان رهبری نیز اشاره کرد و افزود: در زمینه تأمین‌امنیت انتخابات 3 برنامه داریم که یکی پیش از اجرای انتخابات، یکی هنگام برگزاری و دیگری بعد از برگزاری آن اجرا می‌شود.

نقشه کاداستر اراضی حوضه دریاچه ارومیه تهیه شد
امیررضا علیار- ارومیه| مدیر آب‌وخاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌غربی گفت: امسال نقشه کاداستر اراضی کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه با اعتبار مصوب ۶۰‌میلیارد ریال تهیه شده است.
فیض‌الله شمس با بیان این‌که این طرح با تخصیص ۱۸‌میلیاردریال و با حجم کار مصوب ۹۱‌هزار هکتار در سال‌جاری تهیه شده است، افزود: علاوه‌بر آن مطالعه و احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی از محل اعتبارات مصوب احیای دریاچه ارومیه با اعتبار مصوب ۸۴۰‌میلیارد ریال انجام و تاکنون ۸۶‌هزار‌میلیون ریال هزینه شده است. وی با بیان این‌که با تهیه این نقشه، هیچ‌گونه سند مالکیت رسمی در محدوده دریاچه ارومیه به غیر صادر نمی‌شود، اعلام کرد:     صدور سند رسمی ثبتی برای دریاچه ارومیه منوط به ارایه درخواست از سوی ادارات متولی محیط‌زیست یا منابع‌طبیعی بوده که باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.
شمس ادامه داد: هم‌اکنون طرح احیاء و توسعه کشاورزی در استان با اعتبار مصوب ۳۷‌هزار و ۵۰۰‌میلیون و تخصیص ۱۷‌هزار و ۳۰۰‌میلیون ریال درحال انجام بوده و تاکنون 6‌هزار و ۲۰۰‌میلیون ریال هزینه شده و پیشرفت فیزیکی آن ۸۶‌درصد است.
مدیر آب‌وخاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌غربی گفت: همچنین امسال تجهیز و نوسازی اراضی زیر سدها و بندهای انحرافی مستقل با اعتبار مصوب 8‌هزار‌میلیون و تخصیص ۲ هزار ‌میلیون ریال انجام شد. شمس از احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی خبر داد و افزود: در این رابطه اعتبار مصوب آن ۹۲‌هزار و ۱۴۰‌میلیون ریال، حجم کار ۷۲ کیلومتر، انتقال آب با لوله با اعتبار مصوب ۲۸‌هزار و ۸۸۶‌میلیون ریال و حجم کار ۴۳ کیلومتر بوده است. وی به طرح آراز ۳ در پلدشت اشاره کرد و گفت: در این زمینه تاکنون عملیات خاکبرداری و خاکریزی جاده دسترسی ۳۳کیلومتری، خطوط لوله به طول ۲۰کیلومتر و نیز ایستگاه پمپاژ اقدام شده و عملیات امسال نیز شامل ۱۲۰هکتار آبیاری تحت‌فشار و اجرای شبکه فرعی در ۶۷۰ هکتار با اعتبار ۳۵‌هزار‌میلیون ریال بوده است.


تعداد بازدید :  292