شماره ۷۸۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ بهمن
صفحه را ببند
بیمارستان «کودکان‌ مبتلا‌به ‌سرطان» تبریز به بهره‌برداری رسید

احمد مرادپور- تبریز| همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور نماینده معزز ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه تبریز، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار آذربایجان‌شرقی، شهردار تبریز، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز،  بیمارستان 118 تختخوابی کودکان مبتلا‌به سرطان، به بهره‌برداری رسید. بیمارستان کودکان مبتلا‌به سرطان، از پروژه‌های تاثیرگذار شهرداری منطقه یک تبریز است که با اعتباری بالغ بر 60‌میلیارد ریال، در 5/4 طبقه، با زیربنای 4هزارو500 مترمربع طراحی و اجرا شده ‌است.
این پروژه ارزشمند در راستای رفع نیازهای درمانی بیماری‌های حاد کودکان و با برخورداری از شاخص‌ها و استانداردهای روز احداث زیرساخت‌های درمانی و پزشکی، در مدت 18ماه تکمیل‌شده‌است.
اورژانس، Past CPR، اتاق عمل، رادیوگرافی، سونوگرافی، آزمایشگاه، درمانگاه، Fast Trak، بخش تحت‌نظر و بخش بستری خون از بخش‌های مختلف این بیمارستان است که در 118تختخواب، طراحی و اجرا شده است.
احداث این بیمارستان توسط شهرداری منطقه یک تبریز و تأمین نیرو و تجهیز آن توسط دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز، نقشی اساسی در تقویت شاخص‌های درمانی شهر تبریز داشته و علاوه‌بر این، دستاوردها و تاثیرات آن در حوزه گردشگری سلامت نیز بارز خواهد بود.
اقدامات شهرداری تبریز، وارد حوزه‌های مهم اجتماعی شده است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که وظایف شهرداری، بسیار گسترده‌تر از مسائل عمرانی و خدماتی است، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز در طول این دولت توجه ویژه‌ای به حوزه سلامت داشته‌اند.
دکتر حسن قاضی‌زاده‌هاشمی در مراسم بهره‌برداری از پروژه بیمارستان 118تختخوابی کودکان مبتلا‌به سرطان خاطرنشان کرد: خوشحالیم که اقدامات شهرداری تبریز فراتر از وظایف عمرانی، وارد حوزه‌های مهم اجتماعی شده است.
وی اضافه کرد: این امتیاز مهم، با توسعه زیرساخت‌های خدمات در حوزه سلامت به ثمر رسیده که بیمارستان 118تختخوابی کودکان مبتلابه سرطان، نمود بارز آن است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ابعاد معنوی حوزه درمان گفت: یکی از دعاهایی که مستجاب می‌شود دعای بیماران است و هر قدر ما در حوزه درمان و خدمات و درمان بیشتر دستگیری کنیم، بیشتر شامل لطف الهی خواهیم بود.
وی موقعیت ممتاز دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز را یادآور شد و افزود: سهم این دانشگاه از نظر جایگاه پژوهشی، درمانی بسیار ارزنده است.
 نگرش فرابخشی، در پیگیری مفاهیم توسعه‌‌محور شهر بارز است
رئیس شورای شهر تبریز گفت: نگرش فرابخشی در پیگیری مفاهیم توسعه‌محور شهر بارز است، از این‌رو هیچ نگاه جزیره‌ای در توسعه این شهر لحاظ نخواهد شد.
دکتر شهرام دبیری در مراسم افتتاح بیمارستان کودکان مبتلابه سرطان با تأکید بر تعامل مثبت و سازنده مدیران شهری درخصوص اجرای پروژه‌های سلامت‌محور گفت: در طول چند ‌سال گذشته شورا و شهرداری با همراهی دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز برنامه‌ها و پروژه‌های متعددی را در بخش سلامت شهروندان اجرایی‌کرده‌اند.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با تأکید بر ضرورت زدودن تمرکز از ارایه خدمات درمانی و پزشکی در مرکز شهر افزود: شورای اسلامی شهر تبریز، در این خصوص با تصویب طرح‌هایی اقدامات مناسبی را آغاز کرده که مهم‌ترین آن احداث دهکده‌سلامت در تبریز است که بر این اساس قسمت زیادی از مطب پزشکان و مجموعه‌های پزشکی به این مکان منتقل خواهند شد. دبیری با اشاره به ترافیک بالای مناطق فعالیت مطب پزشکان و اتلاف‌وقت و نابسامانی موجود در این زمینه گفت: دهکده‌سلامت در شهرک خاوران تبریز با هدف تمرکززدایی مراکز درمانی در این شهر احداث می‌شود.
وی درخصوص بیمارستان کودکان مبتلا به سرطان متذکر شد:     این بیمارستان با همکاری شهرداری تبریز و دانشگاه علوم پزشکی احداث شده و در کنار احداث این بیمارستان، زمین مورد‌نیاز برای بیمارستان خیریه مردانی‌آذر نیز به صورت رایگان اهدا شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در پایان سخنانش با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح‌سلامت شهروندان گفت: در راستای ارتقای بهداشت عمومی و بالابردن استانداردهای پزشکی و بهداشتی در سطح شهر مدیران‌شهری هم‌راستا بوده و تلاش‌ها به‌صورت هماهنگ صورت‌می‌گیرد.
افتتاح بیمارستان کودکان‌ مبتلا ‌به ‌سرطان، باعث رفع نابسامانی‌های این بخش می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با افتتاح بیمارستان کودکان مبتلا به سرطان، نابسامانی‌های چند‌سال گذشته درخصوص درمان بیماران کودک در تبریز رفع خواهد شد.
 محمدحسین صومی در مراسم بهره‌برداری از بیمارستان کودکان مبتلا به‌سرطان اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته، اوضاع به‌گونه‌ای بود که بعضا کودکان بیمار، در راهروی بیمارستان بستری و تحت درمان قرار می‌گرفتند و این درحالی بود که باید درمان آنان در شرایط مطلوبی صورت می‌گرفت. وی با اشاره به همت شهردار و شورای شهر تبریز درخصوص رفع این معضل در دو‌سال گذشته گفت: با همت و اراده شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز روند احداث این بیمارستان در مدت کمتر از 2‌سال و به سرعت انجام شد و در مدت 18ماه توانستیم این بیمارستان را به اتمام برسانیم.
صومی با اعلام این‌که این بیمارستان در 4‌هزار و 500متر و با اعتباری بالغ‌بر 60‌میلیارد ریال احداث شده است، گفت:     بیمارستان کودکان سرطانی در 4 طبقه احداث شده و مساحت هر طبقه ‌هزار مترمربع است و یک نیم‌طبقه نیز به مساحت 175متر درنظر گرفته شده است. وی درخصوص بخش‌های مختلف این بیمارستان گفت: طبقه زیرزمین این بیمارستان برای اورژانس، اتاق‌عمل، رادیوگرافی، سونوگرافی و آزمایشگاه و طبقه اول برای درمانگاه و نیز بخش تحت‌نظر در نظر گرفته شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان سخنانش گفت:     طبقه دوم این بیمارستان برای بخش بستری خون تعیین شده و تعداد تخت‌های این بیمارستان در مجموع 118 تختخواب است.


تعداد بازدید :  557