شماره ۳۷۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ شهريور
صفحه را ببند
ذره‌بين

نجات مرگبار در عمق 13 متری چاه
گروه حوادث| نجات مرد آشنا در عمق 13 متری چاه، مرگ تلخی را در منطقه رودخانه بندرعباس رقم زد. 3 مرد که برای نجات یک مغنی به اعماق چاه رفته بودند، با عملیات مأموران هلال‌احمر و آتش‌نشانی بیرون کشیده شدند.
این ماجرای غم‌انگیز از آنجایی آغاز شد که بعد از ظهر یازدهم مردادماه رستم درویش‌زاده یکی از اهالی منطقه رودخانه در بندرعباس تصمیم گرفت دینام برق را در چاه 13 متری که در حیاط خانه‌اش بود کار بگذارد.
به همین خاطر وارد چاه شد اما این آخرین باری بود که او زنده دیده شد و این آغاز یک ماجرای تلخ برای خانواده او بود.
ادامه ماجرا را یکی از فرزندان وی بازگو می‌کند: مادرم نگران حال پدرم شده بود سرش را درون چاه کرد و طناب را کشید، اما طناب به راحتی بالا آمد و فهمید که لحظاتی بعد از آزادشدن طناب، اتفاقی رخ داده است. چند بار وی پدرم را صدا زد اما صدایی نشنید.  
با نگرانی و حالت دلهره‌آور، عمویم را که همسایه‌مان است صدا زد. عمویم عیسی سریع خود را به محل رساند و بعد از چندبار صدازدن و عدم عکس‌العمل از زنده بودن برادرش، با بستن طنابی به پایین رفت که او هم برنگشت.
بی‌سرانجامی نجات
هوا کم‌کم رو به تاریکی می‌رفت و موجی از نگرانی و وحشت، همسر رستم و 4 فرزندش را فرا گرفته بود نمی‌دانستند چکار کنند یکی از فرزندان برای آوردن کمک از خانه بیرون رفت تا آن‌که به دو نفر از آشنایان رسیدند و آنها با شنیدن این اتفاق به سرعت خود را به سر صحنه رساندند.  
محمد درویشی 35 ساله یکی از شاهدان ماجرا می‌گوید: احتمال می‌دادیم که این دو نفر دچار برق‌گرفتگی ناشی از دستگاه دینام برق، شده باشند به همین‌منظور کنتور برق را قطع کردیم و خودم طناب را به کمرم بستم و قصد پایین رفتن و نجات آنها را داشتم اما در همان اول راه، درد شدیدی در دست‌هایم احساس کردم و برادرم سجاد، مرا بالا آورد و خود به پایین رفت.»  
هنوز چند دقیقه‌ای از رفتن سومین نفر به داخل چاه نگذشته بود که از این جوان 26 ساله هم خبری نشد. با شنیدن صدای فریادهای زن جوان حیاط خانه رستم مملو از همسایگان و اطرافیان شده بود که با شنیدن این حادثه برای کمک آمده بودند، تا آن‌که مرد45 ساله‌ای به نام یوسف درویشی، عزم خود را جزم کرد و با اصرار برای نجات به درون چاه رفت ولی او هم قربانی شد و این‌جا بود که پای امدادگران به میان باز شد.
 امدادرسانی
بخشدار رودخانه، تیم‌های کمکی هلال‌احمر رودان و اورژانس و آتش‌نشانی زیارتعلی، نیروهای پاسگاه انتظامی رودخانه و جمعی از بسیجیان، نیروهای گردان مقاومت امام حسین(ع) خود را به محل رساندند و با مطمئن شدن مرگ افراد، به احتمال گازگرفتگی و نبود امکانات لازم برای رفتن به درون چاه، مأموریت بیرون آوردن اجساد، به روشنی هوا موکول شد تا با آمدن غواص، اجساد از چاه بیرون آورده شوند.
 جعفر کرامتی بخشدار رودخانه از توابع شهرستان رودان به «شهروند» گفت: متأسفانه به علت نبود نیروی تخصصی و امکانات لازم با بندرعباس تماس گرفته شد و نیروهای هلال‌احمر بندرعباس در محل حضور یافتند ولی به دلیل عدم امکانات و تجهیزات، نتوانستند کاری از پیش ببرند و هماهنگی‌های لازم جهت حضور نیروهای تخصصی عملیاتی آتش‌نشانی و هلال‌احمر بندرعباس انجام گرفت با آمدن غواص از مرکز استان، اجساد این 4 نفر در ساعت حدودا 8 و نیم صبح روز بعد از حادثه از چاه بیرون آورده شدند که همگی به علت گازگرفتگی جان سپرده بودند.

قاچاق 18 کیلو شیشه با خانواده باند تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان سردشت متلاشی شد.  
سردار شرفی فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی دراین‌باره گفت: درپی گزارشی مبنی بر این‌که شخصی در شهرستان سردشت با تشکیل باندی به‌صورت گسترده در پوشش مسافرت خانوادگی اقدام به تهیه موادمخدر صنعتی از نوع شیشه و توزیع آن در شهرهای عمقی کشور می‌کند، موضوع در دستور کار مأموران آن فرماندهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی افزود: پس از انجام یک‌سری کارهای اطلاعاتی گسترده و تحقیقات دامنه‌دار سرانجام مأموران موفق به ردزنی و شناسایی باند شدند که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه اعضای این باند را در هنگام انتقال مواد در ایستگاه پلیس راه سردشت دستگیر کردند.
 وی ادامه داد: در بازرسی به عمل آمده از خودروی توقیفی باند 18کیلو و 592گرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه که به‌صورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف شد.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در پایان خاطرنشان شد: در این مأموریت شش نفر متهم دستگیر و تعداد 2 خودرو توقیف شد که متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.


تعداد بازدید :  102