شماره ۳۷۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ شهريور
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

نمایش «خانواده تُت» به کارگردانی نادر نادرپور و حضور بازیگرانی چون جلیل فرجاد که اثری گروتسک درباره پوک مغزی و زورگویی انسان‌هاست اجرای خود را از 23 شهریور در فرهنگسرای ارسباران آغاز می‌کند.

بهرام ریحانی هنرمند عرصه پانتومیم و تئاتر خیابانی که برای نخستین‌بار در تاریخ تئاتر ایران در‌سال 87 بر قله دماوند به اجرای قطعه‌ای نمایشی پرداخت، از انتشار خبری از جشنواره تئاتر خیابانی بهزیستی مبنی بر اجرای نمایش «پرچم سفید» به‌عنوان اولین نمایش اجرا شده بر قله دماوند، انتقاد کرد.

سیدعباس صالحی درباره احیای مجدد کانون نویسندگان، گفت:  وزارت ارشاد در احیای کانون نویسندگان دخالتی نداشته است.

فیلم سینمایی «پارانویا» به کارگردانی پرویز شهبازی و تهیه کنندگی مسعود ردایی در بهار‌سال 94 جلو دوربین می‌رود.

«آلن‌ایر» سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا موفقیت فیلم «قصه‌ها»ی رخشان بنی‌اعتماد در جشنواره ونیز را تبریک گفت.

الکساندر میخاییلویچ، نویسنده کتاب زندگی‌نامه ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری فدراسیون روسیه) با حضور در غرفه این موسسه در نمایشگاه کتاب مسکو 2014 اعلام آمادگی کرد تا رایت این کتاب را برای انتشار به زبان فارسی در اختیار این گروه انتشاراتی قرار دهد.

مجموعه‌ای از آثار بزرگمهر حسین‌پور کاریکاتوریست ایرانی با عنوان «یک کاریکاتوریست در یک حرم سلطنتی»  در پاریس به نمایش گذاشته می‌شود.

به مناسبت میلاد خجسته امام رضا (ع) نمایشگاهی از تابلوهای هنرمند نقاش، کمال‌الملک از تاریخ 16 تا 24 شهریور در کاخ صاحب‌قرانیه مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می‌شود.

نمایش «آنتیگونه» نوشته سوفوکل و کارگردانی مشترک نیکول بیوتلر و اولریکه کواید از کشور هلند در جشنواره نمایش عروسکی اجرا می‌شود.


انیمیشن «لگو» اوایل‌سال 2014 راهی پرده‌های نقره‌ای شد و با فروش 200‌میلیون دلاری در کمتر از دو هفته، کمپانی فیلم برادران وارنر را وادار کرد اعلام کنند قسمت دوم این انیمیشن را از 26 ماه می‌2017 راهی سینماهای جهان می‌کنند. «فیلم لگو» درواقع به نقطه عطفی برای این کمپانی بدل شد که تاکنون محصول چشمگیری در عرصه انیمیشن نداشت.


لوح فشرده فیلم سینمایی «طبقه حساس» ساخته تحسین شده کمال تبریزی و نقش‌آفرینی رضا عطاران که با استقبال گسترده مردم در سینماهای سراسر کشور مواجه شده بود توسط موسسه هنرنمای پارسیان همزمان با میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) در نقاط مختلف ایران توزیع شد.

ششمین جلد از مجموعه کتاب‌های شعر زمان ما مربوط به سیمین بهبهانی است که برای دومین‌بار از سوی انتشارات نگاه تجدید چاپ شده است.

جشن انیمیشن ایران «خانه سینما» با اهدای بیشترین جوایز به فیلم «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» برگزار شد.

کار انتشار کاپریس برای پیانو و ارکستر، ساخته مرتضی حنانه به سرانجام نرسیده و همچنان ادامه دارد.

شخصیتی‌که الهام‌بخش واقعی شخصیت راکی بالبوآی توسط سیلوستر استالونه بود، قرار است موضوع یک فیلم بیوگرافیکی جدید باشد. بنیاد راکی مارسیانو ازجمله برادرش پیتر و پسرش راکی مارسیانو جونیور درحال همکاری با کمپانی سیتی و پیس فیلمز و داستین مارسلینوی کارگردان هستند تا این فیلم ساخته شود.

 


تعداد بازدید :  125