شماره ۳۷۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ شهريور
صفحه را ببند
پرسه در بازار

تخلف میوه را گزارش بدهید

امسال برخلاف روند معمول هرساله نرخ میوه در شهریورماه افزایش نیافت.  حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اعلام این خبر گفت:  با توجه به فعالیت دلالان در میادین هرساله قیمت میوه‌ها در ماه آخر تابستان افزایش می‌یافت چون میوه‌ها توسط دلالان به سردخانه منتقل می‌شد ولی امسال این اتفاق رخ نداد.  او همچنین با اشاره به تصویب حداکثر سود 35‌درصدی برای خرده‌فروشان میوه، تأکید کرد:  مردم به محض مشاهده گران‌فروشی میوه می‌توانند موضوع را با تلفن اتحادیه به شماره 55662380 یا سامانه 124 در میان بگذارند و این شکایات در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی می‌شود.  

ممنوعیت اخذ مالیات بر ارزش افزوده غذا

دریافت مالیات بر ارزش افزوده در اغذیه‌فروشی‌ها و فست‌فودها تخلف است زیرا این اصناف تاکنون مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده نشده‌اند. رضا زرین‌گل رئیس بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان با اعلام این موضوع گفت: شهروندان در صورت تخلف موضوع را به سامانه 124 اطلاع دهند. او همچنین ادامه داد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشمول قانون دریافت مالیات بر ارزش افزوده هستند و مالیات 8‌درصدی را پس از جمع‌بندی قیمت کالاهای خریداری‌شده و در انتهای برگه فروش درج می‌کنند اما مصرف‌کنندگان باید دقت کنند که قیمت نهایی کالاها و مبلغی که خریدار می‌پردازد نباید بالاتر از قیمت برچسب روی کالا باشد.  

بازپرداخت وام 80 میلیونی؛ 230‌میلیون تومان

بر اساس اخبار موجود، صندوق پس‌انداز مسکنی که قرار است راه‌اندازی شود، وامی بین 40 تا 80‌میلیون تومان را به گیرندگان می‌دهد و برای بازپرداخت اقساط وام مبلغی بین 600 تا 900‌هزار تومان پیش‌بینی شده است.  با توجه به اعلام اخیر رئیس‌کل بانک مرکزی برای سود 14 درصد، محاسبات نشان می‌دهد که مشتری برای بازگرداندن مجموع اصل و سود این وام طی 12‌سال باید رقمی بالغ بر 166‌میلیون تومان برای وام 40میلیونی به بانک بازگرداند. در عین حال برای بازپرداخت 12ساله وام 80‌میلیون‌تومانی با سود 14‌درصد اقساط ماهیانه حدود یک‌میلیون و 150‌هزار تومان خواهد بود.

 


تعداد بازدید :  107