شماره ۳۷۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ شهريور
صفحه را ببند
سهام عدالت 3‌میلیون ارزش دارد!
مردم: وقتی قابل خرید و فروش نیست چه ارزشی دارد

گروه اقتصادی شهروند| درشرایطی که خرید و فروش سهام عدالت هنوز آزاد نشده است و مجلس نسبت به عملکرد تعاونی‌های سهام عدالت معترض است، داریوش پاک‌بین مدیرعامل اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت می‌گوید:   ارزش سهام هرنفر 3‌میلیون تومان است و مردم آن را به راحتی از دست ندهند. محمدرضا پورابراهیمی
 نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز معتقد است که سهام عدالت به یک امپراطوری رانت تبدیل شده است و 200 نفر دراین بنگاه روی 96‌میلیارد تومان دست انداخته‌اند. گفتنی است  ابهامات فراوان در زمینه عملکرد تعاونی‌های سهام عدالت باعث شده است موضوع خرید و فروش این سهام هنوز صورت قانونی به خود نگیرد. نظر مردم در این زمینه را می‌خوانید:  
اعتمادی: کدوم سهام؟! برگه‌ای که قابلیت خرید و فروش نداره و فقط بابتش قسط می‌گیرن(واریز ماهانه سود به خزانه) کجای دنیا اسمش سهامه؟
فراهانی: از ‌سال 85 تا الان مردم منتظرن. 8 ساله پول‌های مردم معطله. زودتر تکلیف ما رو مشخص کنین.  
مهدی: یه کاغذ چاپ کردن با عنوان سهام عدالت به ارزش یک‌میلیون تومان. درحالی‌که باهاش یه پفک هم نمیشه خرید.   سود هم که هیچی فقط همون‌سال اول یه 40‌هزار تومان دادن و بقیه ش این ما بودیم که پول دادیم!
عماد: من سهامم رو 100‌هزار تومان می‌فروشم.  
حامد: ملاک ارزش گذاری سهام عدالت چیه؟ سهام یک میلیونی حالا شده 3‌میلیون تومان درحالی‌که هیچ اعتباری نداره.   
رضا: این پولی که در 8‌سال جمع شده براش چه اتفاقی افتاده؟! ما از کجا بدونیم ارزش واقعی سهام 3‌میلیون تومنه و بیشتر نیست؟
رها: با ایرادها و ابهاماتی که در زمینه سهام عدالت وجود دارد فکر کنم 8‌سال دیگه باید منتظر بمونیم تا خرید و فروش سهام آزاد شه.
مبین:  اگه سهامه سودش کجاست؟!


تعداد بازدید :  84