شماره ۳۷۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ شهريور
صفحه را ببند
با مراسمی در سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر
هنرمندان و ورزشکاران به جنبش حمایت از داوطلبان پیوستند

در مراسمی که در ساختمان سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر برگزار شد جمعی از هنرمندان، بازیگران، ورزشکاران و چهره‌های سرشناس به جنبش جهانی حمایت از داوطلبان پیوستند.  
به گزارش «شهروند»، در این مراسم  داریوش ارجمند، بهمن دان، پویا امینی، مجید خدایی، دکتر صارمی، دکتر خانلری و آرمین زارعی، یاسر داوودیان، بهروز صفاریان، فرشید صمدی، مهراج محمدی، حامد توسلی، مهدی صفایی و سام ارجمند حضور داشتند.  
فرحناز رافع، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در مراسم امضای بیانیه اصحاب هنر و پیوستن هنرمندان به جنبش جهانی حمایت از داوطلبان گفت: در پی جنگ‌های اخیر در سوریه تعداد بسیار زیادی از امدادگران مورد خشونت و آزار قرار گرفتند که جنبش جهانی حمایت از امدادگران داوطلب درواقع به منظور حمایت از آنها تشکیل شده و این جنبش ابتدا در سراسر جهان شروع شد که در آن همه اقشار مختلف از امدادگران حمایت کردند.»
او با بیان این‌که این جنبش از روز نوزدهم آگوست، روز بشردوستی آغاز شد، افزود:  «تا امروز بسیاری از اقشار مختلف در کشور نیز از این جنبش حمایت کردند خبرنگاران نیز مراتب حمایت خود را از داوطلبان امدادگر به عمل آوردند.»
داریوش ارجمند نیز در این مراسم با ابراز خوشحالی از پیوستن به جنبش حمایت از داوطلبان هلال‌احمر و صلیب‌سرخ گفت: «متعجبم که چرا امروز برای کسی که برای نجات دیگران جان خود را به خطر می‌اندازد تله می‌گذارند و او را بمباران می‌کنند.»
او ادامه داد: «هرچه فکر کردم دیدم در میان هیچ‌کدام از ادیان این کار تأیید شده نیست و نمی‌دانم که این جباریت از کجا می‌آید.»
ارجمند جلوگیری از کشتار امدادگران بدون مرز در جهان را نیازمند فرهنگسازی بین‌المللی دانست و افزود: «دنیای امروز کوشید که اعتقاد و ایمان را کنار بگذارد و توانست آن را فراموش کند و به همین دلیل به جایی رسیده‌ایم که فرد ستمگر با وجود این‌که آرم هلال‌احمر یا صلیب‌سرخ را روی خودرو یا لباس فردی می‌بیند باز هم ماشه را می‌چکاند.»
این هنرمند پیشکسوت  با بیان این‌که در آموزه‌های دین اسلام امدادگران مانند جهادگران هستند، افزود: «من امدادگران داوطلب را جهادگر می‌دانم.»
در پایان مراسم، حاضرین در محکومیت کشتار داوطلبان در مناطق جنگ‌زده و حمایت از جنبش جهانی حمایت از داوطلبان طوماري را کشور امضا کردند.   
متن این طومار به شرح زیر است:   
«جهان امروز نیازمند قهرمانانی است که جان خود را برای کمک به همنوعان خود به خطر بیندازند و زندگی آنها را از خطرات و بلایا نجات دهند.  
هر اقدام بشردوستانه جرقه‌ای در راه تحول جهانی است گرچه داوطلبان جمعیت هلال‌احمر و نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های هر جامعه به مردمان بیشماری در سراسر جهان خدمات گرانبهایی ارایه می‌دهند، اما آنها خود اغلب قربانی همان بحرانی هستند که نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند. همین شجاعت و احساس همبستگی، که کسی مشکلات خود را فراموش کرده و به دیگران کمک کند، بسیار ستودنی است.  
داوطلبان همیشه در خط مقدم واکنش‌های اضطراری بوده و به منظور تضمین امنیت این افراد در زمان انجام وظیفه، ما به‌عنوان نمایندگان جامعه هنری و ورزشی کشور همصدا با جنبش جهانی حمایت از داوطلبان، همگان را به احترام و توجه بیشتر به امنیت و سلامت تمام داوطلبان دعوت می‌کنیم.  
شاید سال‌ها بعد، از جمع ما هیچ‌کسی نیست تا از امروز حرفی به میان آورد. ما همه تبدیل به احساس خواهیم شد و این حس را در هوا جاری خواهیم کرد. در زمان، در دوران…، اما چه افتخارانگیز است اگر بگوییم، اصوات این احساس به‌جا مانده از نسل ما، برای فعالان در زمینه بهبود شرایط جهانی، مقابله با جنگ‌ها و شیوع بیماری‌ها و ایجاد صلح و سازش و کامیابی کشورها به‌ویژه ملل فقیر و درگیر جنگ پیش از آن‌که کشته‌شدن و رفتار ظالمانه با داوطلبان امدادگر در جنگ‌های اخیر منطقه و سوانح غیرطبیعی را محکوم کند، خواستار تضمین ایمنی آنان و قدردان تلاش و ایثارشان برای به ارث گذاشتن محبت و بخشش در جامعه خشونت‌زده امروز باشیم. با امید آن‌که تمام سکنه زمین روزی به این نهاد جهانی بپیوندند.»

 


تعداد بازدید :  91