شماره ۳۷۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ شهريور
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

  افزایش قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌ها| حسین عبده‌تبریزی، عضو شورایعالی بورس و اوراق بهادار گفت:  اوراق رهنی یا همان MBSها ابزاری جهت بزرگ شدن بازار اولیه رهن و همچنین افزایش تسهیلات‌دهی بانک‌ها در بخش مسکن است. او افزود: در ترازنامه بانک مسکن 60‌هزار‌میلیارد تومان تسهیلات رهنی ثبت شده که انتشار اوراق رهنی به بازگشت سریع‌تر این مبلغ به چرخه مالی بانک مسکن و تسهیلات‌دهی مجدد کمک می‌کند.

 سهامداران نگرانند| محمدرضا پورابراهیمی، نایب‌رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس گفت: افت هشت‌ماهه قیمت سهام در بازار سرمایه موجی از ناامیدی را برای سهامداران در پی داشته به‌طوری که باوجود خودداری از ورود نقدینگی جدید، نگرانی سهامداران از عدم جبران کاهش چشمگیر قیمت سهام موجب نااطمینانی در بازار سرمایه شده است.

  عملکرد ناموفق اقتصادی، بازار را منفی کرد| علیرضا عسگری‌مارانی، کارشناس ارشد بازار سرمایه با تأکید بر این‌که عملکرد ناموفق اقتصاد، مهم‌ترین عامل ریزش شاخص بازار سرمایه طی ماه‌های گذشته است، گفت: دولت باید هرچه زودتر قوانین دست و پاگیر را حذف و از صنایع مهم پیشرو کشور حمایت کند.

  خرید و فروش 370‌میلیاردریالی| دیروز سهامداران فرابورسی 36‌میلیون اوراق را به ارزش 370‌میلیارد ریال در 13‌هزار و 743 نوبت جابه‌جا کردند و شاخص فرابورس با رشد 9/4واحدی به 16/812 واحد رسید. همچنین بانک گردشگری با خریدو فروش 7/6‌میلیون سهم از بیشترین حجم معاملات برخوردار بود و کمترین حجم معاملات به بیمه‌های آرمان و کارآفرین تعلق گرفت. 


تعداد بازدید :  84