شماره ۳۷۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ شهريور
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

جدایی اسکاتلند ضربه‌ای به ارزش پوند
 ارزش پوند در مقابل دلار به پایین‌ترین حد طی  یک‌سال گذشته رسید زیرا نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش ریسک جدایی از  انگلیس است. درچنین حالتی این اتحاد 307 ساله پایان می‌یابد.    به گفته درک‌هالپنی در  بانک  توکیو- میتسوبیشی، باتوجه به شرایط و عدم قطعیت به نظر می‌رسد  هنوز امکان کاهش بیشتر  ارزش پوند وجود دارد.  

ارزانی نفت خام پس از یک سال
 بهای نفت خام برای نخستین مرتبه از 2013 میلادی تاکنون به کمتر از بشکه‌ای 100 دلار رسید زیرا واردات چین یعنی دومین مصرف‌کننده بزرگ دنیا کاسته شده است. در بازار لندن بهای این کالا به 99/99 دلار به ازای هر بشکه رسید. از سوی دیگر  خرید چین در ماه آگوست 4/2درصد  کاسته شده است.  

 اقتصاد ژاپن همچنان در تنگنا
 اقتصاد ژاپن در بازه زمانی آوریل تا ژوئن 8/1‌درصد کاسته شدکه این رقم بسیاربدتر از پیش بینی‌ها بود و سؤالات زیادی را درباره سیاست اقتصادی دولت برانگیخته است. آمار رسمی نشان می‌دهد سومین اقتصاد بزرگ جهان همچنان دچار رکود است. این رقم نشان می‌دهد تولید ناخالص ملی کشور 1/7درصد کاسته شده است.  

 کمک 40‌میلیارد دلاری به «رونفت»
 دیمیتری مدودف  نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد، شرکت رونفت   نیاز به سرمایه دارد تا بدهی عظیم خود را جبران کند.   به همین منظور 6/40میلیارد دلار از سوی دولت به آن کمک می‌شود. ماه گذشته ایگورسچین رئیس این شرکت از صندوق ثروت ملی روسیه درخواست 5/1هزار‌میلیارد روبل کرد تا  شرکت بتواند در مقابل تحریم‌های غربی سرپا بماند. 


تعداد بازدید :  98