شماره ۳۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

بی‌اطلاعی قانونگذاران آمریکا از تمدید مذاکرات هسته‌ای
اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنا در آمریکا گفتند دولت این کشور آنها را از روند مذاکرات هسته‌ای ایران که روز جمعه به مدت 4ماه دیگر تمدید شد، مطلع نکرده است.  به گزارش ایسنا، چند تن از اعضای کمیته روابط خارجی سنا که طبق قوانین باید درخصوص مسائل بین‌المللی مربوط به انرژی هسته‌ای آگاهی پیدا کنند، گفتند دولت آمریکا آنها را از شرایط مذاکرات هسته‌ای ایران مطلع نکرده است. براساس گزارش پایگاه خبری نشنال‌ژورنال، مارکو روبیو، سناتور جمهوریخواه فلوریدا در این‌باره گفت:آنها با ما رایزنی نمی‌کنند. دولت تاکنون تمایلی برای مشارکت دادن کنگره در مذاکرات هسته‌ای با ایران از خود نشان نداده است.  

حماس از رسانه‌ها خواست ندای مظلومیت کودکان فلسطینی را به گوش جهانیان برسانند
نماینده حماس در تهران در بیانیه‌ای از اصحاب رسانه، فعالان سیاسی، مذهبی و اجتماعی در ایران خواست ندای مظلومیت کودکان فلسطینی را به گوش جهانیان برسانند. به گزارش ایرنا، در بیانیه‌ای که خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی -حماس - در ایران منتشر کرده، آمده است: با توجه به عمق فجایع و جنایت‌های اشغالگران صهیونیست در نوار غزه از اصحاب رسانه، فعالان سیاسی، مذهبی و اجتماعی در ایران انتظار می‌رود در راستای حمایت‌های همیشگی جمهوری اسلامی ایران از ملت و آرمان فلسطین با محکوم کردن این جنایات در رسوا کردن رژیم صهیونیستی به هر وسیله ممکن به‌ویژه از طریق شبکه‌های ارتباط اجتماعی و پایگاه‌های اینترنتی سهیم باشند و ندای مظلومیت کودکان فلسطینی را به گوش جهانیان برسانند.

لاریجانی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان عمان:کشورهای اسلامی برای جلوگیری از فجایع غزه همفکری داشته باشند
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جهان اسلام برای کمک به مردم غزه باید تحرک بیشتری داشته باشد، گفت: کشورهای اسلامی باید برای ممانعت از این حملات همفکری و رایزنی نزدیکی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در ادامه رایزنی‌های خود با رؤسای مجالس کشورهای اسلامی درباره تحولات فلسطین به‌ویژه حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه با شیخ خالد بن هلال بن ناصر المعولی، رئیس مجلس نمایندگان عمان به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

نشست تروئیکای بین‌المجالس اسلامی امروز برگزار می‌شود
نشست تروئیکای بین‌المجالس اسلامی به منظور بررسی اوضاع غزه و دفاع از مردم مظلوم فلسطین با حضور روسای مجالس پنج کشور اسلامی و نمایندگانی از مجالس سه کشور ظهر امروز (سه‌شنبه) در هتل آزادی تهران آغاز می‌شود. به گزارش ایرنا، ریاست این نشست را علی‌لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دوره‌ای اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی برعهده دارد.  در این نشست یک روزه ایساکا سیدیبه و عزالدین منصور، روسای مجالس مالی و سودان به‌عنوان روسای آتی و قبلی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی حضور می‌یابند.

قسط هشتم دارایی‌های ایران واریز شد
آخرین قسط از 8قسط مربوط به 6ماهه اول گام اول توافقنامه ژنو دیروز و بعد از انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اجرای تعهدات ایران واریز شد. به گزارش فارس، رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته از انتشار گزارش آژانس درباره تأیید اجرای برنامه اقدام مشترک ژنو توسط ایران در بعدازظهر یکشنبه خبر داد و گفت:  بعد از این گزارش آخرین قسط از 8قسط مربوط به 6ماهه اول گام اول توافقنامه ژنو واریز می‌شود.

امیرعبداللهیان:انتظار ما از مقامات صنعا آزادی سریع دیپلمات ایرانی است
معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه گفت: روند طولانی آزادی دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن قابل قبول نیست و انتظار ما از مقامات این کشور آزادی سریع و قریب‌الوقوع نوراحمد نیکبخت دیپلمات ایرانی است. به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر امورخارجه با بیان این‌که دستگاه‌های امنیتی یمن قادر به آزادی نیکبخت هستند، خاطرنشان کرد: ما ضمن قدردانی از تلاش‌های مقامات سیاسی و امنیتی یمن، طولانی شدن روند آزادی وی را ابهام‌برانگیز می‌دانیم. وی همچنین به سفر اخیر خود به صنعا و پیگیری موضوع آزادی دیپلمات ربوده شده ایرانی اشاره کرد و گفت: «در این سفر به زمان آزادی وی (نوراحمد نیکبخت) نزدیک شده بودیم و این زمان نباید به طول بینجامد.»


تعداد بازدید :  246