شماره ۳۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
اخبار جهان

تهدید انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا
وزیر خارجه جدید انگلیس بر مواضع پیشین این کشور مبنی بر این‌که اگر لندن مذاکرات مجدد خوبی نداشته باشد باید اتحادیه اروپا را ترک کند، تأکید کرد. به گزارش رویترز، فیلیپ‌هاموند، وزیر خارجه جدید انگلیس در مصاحبه‌ای با شبکه بی.بی.سی بر مواضع پیشین خود تأکید کرد. ‌هاموند پیشتر اعلام کرده بود که اگر اتحادیه اروپا تغییر و با شروط جدید عضویت انگلیس موافقت نکند، او ترجیح می‌دهد کشورش این اتحادیه را ترک کند. ‌هاموند دراین‌باره گفت: اگر هیچ تغییری در نحوه اروپا و توازن رقابت بین کشورهای مجزا و اتحادیه اروپا صورت نگیرد یا هیچ تصمیمی برای موفقیت کشورهای حوزه یورو و همزیستی با کشورهای غیرحوزه یورو گرفته نشود، این اروپایی نیست که در آینده به کار انگلیس بیاید. بنابراین تغییرات و مذاکرات مجددی باید صورت گیرد.  

ادامه درگیری‌ها میان گروه‌های مختلف تروریستی در سوریه
گروه‌های مختلف تروریستی روز دوشنبه در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه با یکدیگر درگیر شدند. به گزارش خبرگزاری «فرانسه»، درگیری میان گروه‌های تروریستی معارض دولت سوریه و داعش دیگر گروه تروریستی در اطراف دمشق که از سه هفته قبل آغاز شده، دیروز به مناطق «حجرالاسود» و «القدم» در جنوب این شهر کشیده شد. در نتیجه درگیری‌های اخیر، تروریست‌های داعش از برخی شهرهای مناطق شرقی «غوطه» در شرق دمشق به سوی مناطق جنوبی پایتخت رانده شده‌اند.  
 
نماینده مجلس ترکیه:پنج‌هزار ترکیه‌ای عضو گروه داعش هستند
«محمد شکر» نماینده حزب مخالف «جمهوریخواه خلق» در مجلس ملی ترکیه فاش کرد: درحال حاضر پنج‌هزار نفر از اعضای گروه تروریستی و تکفیری «داعش» را اتباع ترکیه تشکیل می‌دهند. به گزارش ایرنا، شکر با انتقاد از سیاست‌های دولت ترکیه اضافه کرد: تروریست‌های داعش از طریق شبکه‌های اجتماعی، جوانان ترکیه را به سوی خود جذب می‌کند و دولت «رجب طیب اردوغان» تنها نظاره‌گر این شرایط است. این نماینده مجلس ترکیه با تأکید بر این‌که موضوع عضویت برخی از جوانان این کشور در صفوف داعش، «جبهه النصره» و سایر گروه‌های تروریستی از دغدغه‌های امنیتی جامعه ترکیه است، افزود: من واقعا نمی‌دانم نیروهای امنیتی ترکیه چه می‌کنند. آیا آنها از این وضع بی‌خبرند، آیا نمی‌توانند با این روند خطرناک به درستی مقابله کنند.


تعداد بازدید :  215