شماره ۳۷۴ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ شهريور
صفحه را ببند
میز خبر

رئیس کل دادگستری استان تهران:  پرونده قتل کارگر توسط پیمانکار شهرداری با جدیت پیگیری می‌شود
ایسنا| رئیس‌کل دادگستری استان تهران گفت: پرونده قتل یک کارگر توسط عوامل یکی از پیمانکاران شهرداری در دادسرای عمومی و انقلاب در حال بررسی است.   غلامحسین اسماعیلی در حاشیه‌ مراسم تودیع و معارفه‌ مدیرکل بازرسی استان تهران در پاسخ به این سوال مبنی بر این‌که پرونده قتل دستفروشی توسط عوامل پیمانکار شهرداری به کجا رسید؟ گفت: پرونده در این رابطه در دادسرای عمومی و انقلاب تشکیل شد و شرکت پیمانکاری که در این راستا مرتکب قصور شده تحت تعقیب قرار گرفت و اقدامات در دادسرا با جدیت انجام می‌شود.   او در پاسخ به سوال دیگری در مورد بازسازی ساختمان‌های فرسوده گفت: در این راستا عملیات احداث دو ساختمان متوقف شده بود که آنها را مجددا راه‌اندازی کردیم. یکی از آنها مجتمع امور جنایی و دیگری مجتمع خانواده و اطفال بود، البته ساختمان مجتمع دادگاه‌های تجدیدنظر هم در حال احداث است.  

انتقاد انجمن حمایت از کودکان در مورد حکم ناظم آزارگر
ایسنا| عضو هیأت‌مدیره انجمن حمایت از کودکان با انتقاد از حکم صادرشده برای ناظم آزارگر یکی از مدارس شهرک غرب پایتخت که با رأی دادگاه تنها به دو‌سال محرومیت از فعالیت فرهنگی، آموزشی و ورزشی، دو‌سال تبعید و 100 ضربه شلاق محکوم شده، بر ارایه آموزش صحیح به دانش‌آموزان در این حوزه تأکید کرد.   عزیزپناه، از قوه قضائیه خواست در رابطه با چنین پرونده‌هایی که سبب جریحه‌دار شدن افکار عمومی می‌شود، همراه حکم، بیانیه‌ای درباره چگونگی صدور حکم منتشر کند.   او با اشاره به حساسیت فعالان حقوق کودک، والدین و جامعه ایرانی در رابطه با این پرونده گفت: در مورد نحوه صدور حکم باید توضیحاتی داده می‌شد.    این عضو هیأت‌مدیره انجمن حمایت از کودکان با طرح این سوال که آیا این ناظم آزارگر بعد از دو‌سال انفصال از خدمت مجددا به چرخه آموزش و پرورش بازمی‌گردد؟ گفت: چندی پیش در دیدار با وزیر دادگستری از وی درخواست کردیم بانک اطلاعاتی از مجرمان به‌خصوص در رابطه با آزارگران کودک با رویکرد توجه ویژه به آزارگران جنسی ایجاد شود تا در نظام استعلام وارد شده و افراد نتوانند محل خدمت خود را به مکانی دیگر تغییر دهند.  
عزیزپناه با اشاره به این‌که وزارت آموزش و پرورش به‌عنوان شاکی پرونده وارد شده است، گفت: آیا مسئولان آموزش و پرورش برای کمک به کودکان این مدرسه فکری کرده‌اند؟ به‌خصوص کودکان آسیب‌دیده‌ای که از نظر شرایط روحی در شرایط شکننده‌ای قرار دارند و نیاز به مشاوره دارند، اكنون جای سؤال است که آیا آموزش و پرورش در این زمینه به تکلیف خود عمل می‌کند یا نه؟ عزیزپناه با بیان این‌که افزایش تعداد و حجم کودک‌آزاری بدین معناست که وزارت آموزش و پرورش متوجه شود سیاست‌هایش کارآمد نیست، گفت: متأسفانه برخی از خانواده‌ها نیز با نشانه‌های کودک‌آزاری جنسی همچون بی‌خوابی، شب‌ادراری و پرخاشگری آشنا نیستند و کودکان نیز آموزش صیانت از نفس و جسم را فرا نگرفته‌اند و جای خالی این آموزش احساس می‌شود.  

احمد مسجدجامعی  خادم فرهنگ رضوی شد
شهروند| احمد مسجدجامعی در آیین پایانی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)  و همزمان با شب میلاد مسعود آن امام همام در مشهد مقدس به‌عنوان خادم فرهنگ رضوی معرفی شد و مورد قدردانی قرار گرفت.  
دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در شب میلاد امام هشتم  با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، جمعی از استانداران و ائمه جمعه کشور، در سالن صبا در شهر مشهد برگزار شد.    جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور در سی‌ویک استان کشور و با حضور میهمانانی از 75کشور جهان از 6 شهریور برگزار و در آیین پایانی جشنواره از احمد مسجدجامعی  و  15نفر دیگر به‌عنوان خادم فرهنگ رضوی قدردانی شد.    
اما در آیین پایانی این جشنواره، هنگامی که نام احمد مسجدجامعی، موسس و بنیانگذار این حرکت عظیم فرهنگی در دوران وزارت خویش ذکر شد او به شدت و متفاوت از دیگران مورد تشویق حاضران قرار گرفت.   دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در بخش‌های استانی، ملی و بین‌الملل برگزار شد. بخش استانی شامل ‌برنامه‌های کودک و نوجوان، هفته‌های فرهنگ رضوی، بزرگداشت امامزادگان و قدمگاه‌های امام رضا(ع) بود. بخش ملی  نیز که  در 31 استان کشور برگزار شد، 7موضوع علمی و پژوهشی، فرهنگی، هنری، سینمایی، کودک و نوجوان، مطبوعاتی و رسانه‌های دیجیتال را شامل می‌شد. در بخش بین‌الملل نیز 75 نقطه از چهار قاره جهان شامل کشورهای آمریکا، آلمان، اتریش، آرژانتین، اسپانیا، اندونزی، امارات، الجزایر، انگلستان، ایتالیا، بوسنی، برزیل، ژاپن، روسیه، سوئد، فرانسه، هند،‌ نیجریه و... مشارکت فعال داشتند.

 


تعداد بازدید :  187